Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Da har jeg endelig kommet meg hjem med baby på utsiden av magen Hadde jo time til overtidskontroll og vurdering av igangsetting søndag 17.01 kl. 09. Dro opp på føden, veldig spent. Hadde hatt sammentrekninger natta før og hadde fortsatt noen smårier når jeg kom opp dit. Ble satt på registrering, og lå der i over 30 minutter. Den registrerte riene mine, de lå på rundt 7-8 minutter mellom, men ikke så veldig kraftige enda. Gyn. kom inn og sjekket livmorhals, den var nesten helt umoden, ca. 2 cm åpning og det var fortsatt en god kant igjen. Tok UL og den viste lite fostervann, men baby hadde det bra. Ble avgjort at jeg skulle få en stikkpille for modning oppi dåsa I tillegg tøyde hun godt på livmorhalsen. Måtte så ligge i 2 timer. Pillen ble satt 10.15. 12.30 sto jeg opp, var på do og det kom mye brunlig utflod. Hadde tak i magen og ryggen, men på langt nær skikkelige rier (mer modningsrier). Klokka 15 var det vaktbytte og ny JM kom inn. Hun sjekket åpning, helt avflatet, 3 cm åpning. Fortsatt ikke skikkelig igang, så jeg ba om å få sitte i badekar. Badekaret var opptatt, så det ble dusjen i stede. Klokken 16.30 var badekaret ledig og jeg fikk gå inn på fødestua. Klokken 17.05 ble åpning målt igjen, 4-5 cm! :D:D Med målingen kom også pressetrangen og jeg sleit meg igjennom noen rier til før jeg måtte ringe på JM. 17.30 var det ut av badekaret og opp på fødesengen for å måle åpning igjen, 7-8 cm. Pressetrangen ble kjempestor og jordmor tøyde de siste 2 cm av åpningen slik at jeg kunne presse. 17.48 var lillegullet ute. Han var 53 cm og 4250 gram, en stooor gutt! Nå koser v i oss masse hjemme og storesøsteren er kjempestolt
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Masse gratulerer med lillegutten! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå