Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Under en samtale med fler personer kom det frem da vi snakket om forsikringer at ei i denne samtalen hadde toppsikret bikkja si for 60000 Greit nok det da ,men da jeg spurte hva slags barneforsikring hun hadde på unga så svarte hun at de kun hadde reise/ ulykkeforsikring... Men ...fortsatte jeg....har du ikke tatt topp sikring på unga dine da...hvis de skulle bli uføre eller invalide osv...... hmf nei...svarte hun og så dumt på meg......Oddsen for at det skulle skje noe med unga var så små at det syntes hun var bortkastede penger.....var mer sannsynlig at det skjedde noe med bikkja..så det hadde hun ikke råd til tenk.... Men bikkja ...den er toppforsikret........Snakk om teit prioritering....Jeg velger ærlig talt heller å forsikre unga mine enn bikkja altså.....en toppsikring i if koster 900 i året pr år pr unge her..mens hun betalte 3700 i året på bikkja si.....Det har hun råd til....... Hva ville dere prioritert....husdyret eller ungene deres?...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Det var mye skriverier i avisene for ikke så lenge siden om dette her. Og det viser seg at langt flere forsikrer hunder og andre husdyr, fremfor barna :/
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Det er faktisk dyrere når en hund blir syk enn når et barn blir det. Ja, det høres sykt ut, men slik er det faktisk siden man stort sett bare betaler egenandeler når mennesker blir syke. Da hunden min knakk foten kostet det meg 20.000,- Det koster ikke like mye når et barn knekker en fot...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Jeg vil ikke tro den forsikringen i if dekker mye. Vi har i gjensidige til 1800 kr i året. Men jeg forstår henne. Om ungene blir skadet får man egentlig alt man trenger fra staten og mange mener det er bortkastet å forsikre ungne. Men om en hund blir skadet får du ingen ting fra staten og må dette alle opperasjoner og medisiner selv. Jeg syns heller ikke du har noe med hvordan andre prioriterer.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 for barna er jo velferdsstaten forsikringen du trenger da brødhue!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Nei du får ikke alt det andre fra staten:( Hilsen en med milliongjeld ved ombygging av hus pga ulykke med barn som ble invalid......hadde jeg hatt forsikring ville dette blitt dekket så kom ikke her å si at staten rydder opp.....fikk ikke ei krone der:(
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Er en enkel grunn til det. Norge dekker jo alle sykeutgifter på mennesker, mens vetrinærutgifter må en dekke selv. Og det er ikke emå sjanser for at en må legge igjen noen tusen hos en vetrinær.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Da har dere ikke søkt rette plasser for trenger man å bygge om huset på grunn av innvalid unge får man det. Koster heller ikke millioner å gjøre huset bobart for en innvalid.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Jeg synes ikke det er noen dum prioritering. Heldig vis lever vi i et samfunn der staten betaler de aller fleste utgifter om ungene skulle bli skadet. Det er derfor veldig sjelden du vil ha noen nytte av å forsikkre dem. Det har ikke jeg gjort heller. Jeg har heller ikke forsikkret dyrene våre. Blir behandling av dem for dyrt må jeg heller avlive dem. Hvis man ikke annser det som noe alternativ, og ikke har veldig god råd er det lurt å ha en forsikkring slik t dyrene kan få den medisinske tilbudet de trenger.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Vi har også forsikret det meste av dyrene våre, men ikke barna. Vi er bønder, så dyrene blir jo levebrødet vårt og kan jo ikke sammenlines med en hund. Men det er jo faktisk slik at velferdsstaten Norge dekker det aller meste av utgifter pga sykdom eller skader hos barn. Du får jo ikke alluret utbetalt en sum av staten dersom barnet skulle dø slik som du gjør viss det er forsikret, men penger er vel ca det siste jeg hadde tenkt på om barnet mitt døde.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #11 Skrevet 21. januar 2010 Barneforsikringer dekker også utbetalinger resten av livet til barnet. Så da får de mer penger, enn det de ville fått fra staten. Det er ikke tull å forsikre barna!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Det er veldig få ungen som blir varig ufør før de fyller 18 år. Så skal veldig mye til for å få penger fra fosikringen i slike saker. Men vi har det selv i tilfelle. Og så er det jo kjekt at den kan videreføres til voksenforsikring om de skulle bli skadet før de voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå