Gå til innhold

Kan vi fortsatt bare spise 2000 kalorier om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste noe om at man kunne spise 2500 etter uke 18 eller noe... Vet noen om det stemmer:)? Jeg er i uke 20, og kunne godt tenkt meg de 500 ekstra kaloriene om det er "lov"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haaalllooo?!?!

Spis og kose deg!! Du er gravid!!

Når du har det bra, har baby det bra:-)

-Og du har det ikka bra konstant sulten!!

Det viktige er IKKE å telle kalorier, men se på hva du putter inn i munn.

Lykke til:-)

Skrevet

Helt enig med Nurk nr.2 i magen:) !! Viktig å kanskje tenkt over HVA man putter i munnen, men herre, ikke tell kalorier. Og dersom du trener er det kjempeviktig at du spiser ekstra da også!

Jeg trener 3 ganger i uka, spiser når jeg er sulten ( ja d blir 6 måltider om dagen:) ) og har gått opp 3,5 kg nå. Er i uke 22. Nå må det legges til at jeg er veldig lav (158 cm). Så 3,5 kg er mer enn nok:)

Spis og kos deg:)

Skrevet

Må nok si meg enig med de andre to her...

Når man er gravid så er det viktig med et godt kosthold...

Spis sunt og variert.. Men også unne seg noe godt i ny og ne.

Telle kalorier kan du gjøre resten av livet:o)

Jeg personlig er veldig treningsnarkoman ellers, men akkurat når jeg er gravid så lar jeg det og helsefriken i meg fare litt...

Skrevet

nei, det er ingen fast mal for hvor mange kalorier du kan spise i døgnet. Spis til du er mett og spis masse sunn mat:) Jeg har ikke talt kalorier en dag siden jeg ble gravid. Stol på kroppen din, den sier fra når den vil ha mer eller mindre mat:)

Skrevet

Leste et sted for noen dager siden, husker så klart ikke hvor i farta, tror d var lommelegen eller noe :) AT gravide i 2 og 3 trimester faktisk skal ha i seg 2500 kalorier daglig og når man ammer skal man ha i seg 2700 daglig :) selvfølgelig gjelder jo dette "sunne" kalorier ;)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye man skal ha i seg, og jeg teller ikke kalorier. Men i motsetning til mange andre her så kan jeg ikke spise og kose meg som jeg vil. Jeg har allerede gått opp altfor mye da jeg hadde en konstant sult i flere uker hvor jeg spiste hele dagen.

Nå har heldigvis det gitt seg og jeg spiser normalt igjen. Jeg tror ikke jeg spiser så mye mer nå enn før jeg ble gravid. Går tur hver dag, trener og det blir noen skiturer. Jeg er veldig opptatt av å ikke legge på meg mer enn nødvendig:)

Fosteret tar den næringen h*n trenger uansett om det ikke blir igjen noe til deg. Er du i bra form og føler at du har nok energi så har fosteret ditt det bra også. Blir du slapp må du spise litt mer;)

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...