Gå til innhold

Gave til far


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at mor kjøper gave til far når barnet er født? Vet jo at far skal kjøpe noe til mor. Men jeg synes jo at far kanskje også ville fortjene en liten oppmerksomhet, man er jo tross alt to om det selv om mor har hatt den tøffeste jobben.

I såfall er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noe, men vet ikke hva jeg skal finne på. Samboer spurte meg hva jeg ønsket meg, jeg visste ikke at de skal kjøpe noe til oss. Hva kan man ønske seg da? Har ikke tenkt på noe i det hele tatt. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et gullkjede av min mann forrige gang og kjøpte selv en t-skjorte med teksten PAPPA på. Denne gangen tror jeg ikke det blir så mye på noen av oss. Det er vel naturlig at man som mamma får noe litt finere, men hyggelig å også gi en liten oppmerksomhet til pappa.

 

Jeg vet at endel folk jeg kjenne har fått en alliansering der det legges til en eller to stener for hvert nytt barn, selv ønsker jeg meg en ring med bittesmå diamanter lik den jeg fikk i morgengave etter bryllupet (så jeg får en på hver side av vigselringen), men venter gjerne med den til etter tredje og siste barnet. Akkurat nå har vi ikke økonomiske forutsetninger for den typen gaver og det er helt OK, men regner med at det forandrer seg om noen år igjen.

 

Ellers er det vel helt individuellt hva man kan ønske seg. Lykke til med fødsel og evt gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en ring i hvitt sølv med 1.barnet vårt, men nå tror jeg ikke det blir noe, han kjøper kanskje dette englers barn smykket, en gutt, har ei jente fra før, og venter en gutt.

Han fikk en kopp det stod pappa på, og en t-skjorte, boxer og sokker med teksten, verdens beste pappa, når vi fikk vår første.

Har ikke tenkt på noe nå, og har vell egentlig blitt enige om å ikke kjøpe noe heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en gave fordi han blir pappa, men jeg kom på noe jeg skal kjøpe til han som han vil like å få tror jeg.

 

Han liker å drikke kaffe og vann og derfor skal jeg kjøpe koppholder til vogna så han har et sted å sette dette når han triller vogna.

 

Han ville aldri gått med en T-skjorte hvor det står "verens beste pappa" på. Og ikke trenger han det printet ut på noe for å vite at jeg og ungene syns at han er det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er søtt dette jeg leser:)

Jeg har aldri gitt min mann gave når jeg har født, venter nr 3.

Men, kanskje jeg skulle ta ett av forslagene deres, verdens beste pappa, er jo flott da:)

Søtt også får dem noe å leve opp til:)

Koppholder får du forresten gratis på kiwi nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar og tips :o) Blir vel sikkert en kopp eller noe tenker jeg og kanskje en flaske med god cognac :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vanlig. Denne gangen skal han få en god vin. Han er vinelsker og har ikke drukket noe på en mnd siden han står standby med tanke på fødselen. Ikke noe varig altså, synes babyen er gave nok! Jeg har også sagt fra om at jeg ikke ønsket meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å "drepe" vingleden din, men man skal ikke drikke vin før barnet er 6uker pga leveren til barnet, som da selvfølgelig ikke er noe problem, hvis du ikke ammer da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går også fint ann og pumpe ut melk før en tar seg noen glass vin, melken settes i kjølen og varmes når barnet er sulten. bare husk også og pump ut den første melka ETTER at du har drukket slik at du ikke gir det til barnet (den melken kastes) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg fikk beskjed om ikke å røre noe alkohol de 6 første ukene hvis hun ammet, det er ikke alt man får ut, og det er for å beskytte leveren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...