Gå til innhold

hvor mange er på overtid nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvordan ligger dere ann?

er det noe tegn til at noe skjer snart?? Hva gjør dere i dagene fremover??

jeg er selv tredje dagen på overtid, og har såå lyst til å se jenta mi nåå ...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som deg. Ikke i storform, så gjør ikke stort, bare kjeder meg og venter...

Slimproppen har gått i flere deler en hel uke nå(gikk i ett stykke sist, samme dag som jeg fødte) og tror jeg lekker bittelitt fostervann, men har masse fikk jeg vite på UL på føden sist uke, så ingen fare.

Ellers føler jeg mest for å slå til den neste som tekster meg for å spørre "skjer det ikke noe snart?" Åssen i helvette skal jeg vite det?!? Da vet jeg hvem jeg IKKE skal sende "jeg har født-mms til" ihvertfall!

*surpomp*

Hvordan er formen din da? Håper du snart får se jenta di!

Skrevet

hehehehe... samma her.. er dritt lei av alle meldinger som plupper inn på både tlf og facebook.. og hver gang jeg ringer noen så får an ikke et "hei" so første ord, men "føder du" ???? hehehe... Neste gang skal jeg legge til 14 dager når jeg avslører termin, så slipper folk å mase :-)

ellers er gravidformen veldig bra, men jeg er litt sånn småsyk.. vondt i hals, nakke, tett blah blah forkjøla... og det er så irriterende.. kanskje hu venter til mamma blir heelt frisk før hu velger å komme.

så slimproppen din har gått i flere deler?? hvordan vet du at det er slimproppen...?? har lurt litt på om deler av min har gått og, men så usikker...

Skrevet

Er 6 dager på overtid og har mye vondt. Har hatt flere kynnere/maserier som har vært så vonde at jeg er sikker på at fødselen er i gang, men hver gang jeg står opp for å ta tida mellom dem stopper de opp om etter stund. Det tar på å bli skuffa hele tiden.

Blir også frustrert over alle telefoner og sms. Vi gir jo beskjed når han kommer.

Lykke til dere på overtid. Er ikke så lenge igjen. Vi må bare holde ut og holde humøret oppe.

Skrevet

Her har de masa et par uker allerede:-(

Kjedelig å være småsjuk da, men man er jo litt redusert og utsatt for sånt når man er gravid, desverre. Har vært "forkjøla" siden juli, nesespray står alltid på handlelista. Har vært kvalm(og spydd masse, men akkurat det er bedre nå) hele svangerskapet, slik som sist gang, samt slapp og utmatta hele veien, så dårlig med føde-energi her, men man får et ekstra gir når ting begynner å skje, så du blir nok kjapt i form når riene hagler!:-)

Husker jo slimproppen fra sist gang, så vet åssen den ser ut. Nå dannes det jo gjerne nytt slim hele tida, så ikke alltid lett å vite om det er alt som har kommet når det går stykkvis og ikke i en hel "propp". Du kan enten få det bare som veldig seigt, flytende slim, eller det kan komme i klumper, noen gang med litt blod i.

Skrevet

For meg er det fremdeles 5 dager til temin, men måtte innom her å "heie" på dere. Sikkert ikke lenge igjen!!!!

Men fy så irri med folk som spør altså. "ja du går her enda" Hallo jeg er ikke på termin enda engang, gått opp bare 6 kg og helt vanelige mål.

Arg!!

Slimproppen har begynt å gått her og, men det drøyer nok lenge enda. Ha den tanken om ikke annet så går ikke dagene så fryktellig sent...

Skrevet

ja, det er bare å holde ut, selv om det er tungt på slutten.... Spesielt å høre om alle som føder, og du fortsatt sitter der like diger....

skal få noen nåler som liksom skal sette meg i gang i mårra, så da gjenstår det å se o det har noe effekt.. for hu kommer vel når hu vil...

slipropp: har hatt mye seigt (ikke flytende) slim på papiret, men uten blodspor... kan det kanskje være litt av slimproppen det eller?? ikke lett å vite...

lykke til begge to :-) det er uansett ikke lenge igjen nå :-)

Skrevet

Samme som jeg ang proppen. Går etterhvert. Deilig å vite at det begynner å bli litt åpning da selv om det går tregt...

Skrevet

selv om du fortsatt har 5 dager igjen, så kan du fort føde før oss :-) det er sikkert deilig å kjenne at noe begynner så smått å skje, som slimpropp etc... Har ikke merka noe som helst, derfor tenker jeg at jeg må ha litt hjelp til å få i gang denne fødselen...

lykke til du og marnarmamma :-)

Skrevet

Lykke til alle sammen!

Jeg gikk 10dager over sist, 0så jeg vet hvor utrolig kjedelig det er ja!

Men første jenta mi kom 6dager før, så jeg har ingen anelese om når min 3.jente tenker seg ut. I dag har jeg 3 dager til termin, slimproppen har gått, og har masse kynnere..men flere tegn enn det har jeg ikke..

Lykke til! :o)

Skrevet

Tre dager på overtid. Har sliti med vondter om natta sia jul men neida går da her enda...

Gruer meg til fødsel men går nå å venter på vondter,rart det der

Skrevet

ja, det er rart med det.... tror det er første og nest siste gang (lyst på to unger) at jeg venter på vondter, og blir glad når jeg kjenner antydninger til vondter av og te....

vi får bare holde ut de få dagene vi har igjen :-)

Skrevet

er også 3 dager over. ikke vært utolmodig før i dag, og kjenner ingen ting... kjenner veldig til det dere forklarer med at folk ringer og spørr : skjer det noe nå da? har lovt å sende en melding når ting er i gang. men hjelper ikke..

min mor gikk tur forbi huset vi bor i , å så bilen var borte, så ho gikk for å se om noen var hjemme, å det var det ikke , så ho måtte inn å se om bagen var vekk:P samme med faren min,bare han gikk opp til min bror som bor over oss å lurte på om vi hadde dratt til sykehuset..

kan ikke dra noen plass uten at folk blir gale...

er det noen andre som får tips i hytt og pine om hvordan man setter i gang ?:P synes alle sier sånn, du jeg har hørt det hjelper å ha sex, eller å spise sterk mat , trekke seg høyt opp, eller gå lang tur osv osv osv....

Skrevet

hahaha.. jada det hagler inn med tips her og... Er ikke veldig flink til å følge dem da :-) men en ting er sikkert... det at å gå turer setter i gang tror jeg bare er tull. jeg har gått tur hver dag siden jeg ble gravid, og her sitter jeg enda og venter .....

synes det er så sprøtt å ikke merke noe... tenker "er det mulig at fødselen bare kan starte plutselig, når jeg ikke har noen form for tegn på noe som helst"?

har jo nesten lurt på om maserier og vonde kynnere bare er noe tull hehehe... men det er jo ikke det da...

også tenker jeg... har jeg høy smerteterskel som ikke har noe vondt, eller er jeg bare heldig... ??

hmmm...

Skrevet

Ja det er kjempemulig Domenic!!!

Er det jeg er så redd fpr med 1 time til sykehuset. Første gang var jeg 6 dager på overtid. Kjente ingenting før jeg plutselig ble stående omtrent i kne pga ryggsmerter. To timer senere var jenta ute.

Gang to gikk vannet om nattem og 10 min etter kom den første ria som igjen sendte meg i kne. 1,5 time etter var gutten ute.

Jeg har ikke lyst til å føde i bilen!!! Bodde nærmere sist!!!

Maseriene er forresten veldig individuelle. Merket ikke de med en og to, men nå med nummer tre har det vært sånn "jaha, joda husker hvordan riene er nå ja. Dette bare mye mer vondt!!!"

Skrevet

Mine to første fødsler startet på natta helt uten forvarsel så egentlig burde jeg vel regne med at det blir sånn denne gangen også. Jeg bare stresser unødig ved å kjenne etter tegn hele tiden.

Skrevet

Jeg er 6 dager på overtid nå og er suuuuperlei! :o( Får meldinger hver dag, "har det skedd noe?" " i dag tror jeg det sker" osv... ah, det er jo bare for å være hyggelig jaaa, men det er slitsamt! Jeg har jo sagt at jeg skal gi beskjed så fort det sker noe... Har hatt to veldig tunge svangerskapsmåneder så har ikke mye energi igjen. Lurer på hvor lenge man skal gå innen de vurderer igangsetting? Synes det er litt skummelt å gå for lenge over tiden også...

Lykke til videre jenter å håper det sker noe med oss alle SNART!

Skrevet

det er så godt å høre at fødselen kan starte sånn plutselig, for det gir meg et bittelite håp om å slippe å bli satt i gang :-)

Skrevet

Jeg er 10 dager på overtid og blir igangsatt om 2 dager. Absolutt ingen tegn til fødsel. Ingen kynnere og slimproppen har heller ikke gått... Føler meg egentlig ganske fin, bortsett fra i ryggen også litt søvnproblemer så klart... Hadde menstermin 5. januar, så jeg er rimelig sjokkert av at han fortsatt holder seg inne! Heldigvis er det bare 2 dager igjen :D

Skrevet

5. og 12. januar!?!?!?!

Da har du sannelig vært flink til å ikke klage her inne!!

Synes enkelte begynner å klage 3 uker før 1. termin jeg (ikke det at det er galt altså)

Lykke til på mandag og husk, alt kan skje i helgen!!

Skrevet

Telefonen ringte halv ni å vekket meg. Det var selvfølgelig noen som lurte på om noe var i gang. I dag er jeg en uke over terminen og fortsatt ingen tegn. Kanskje i morra...

Det er en stor trøst å vite at om han ikke er kommet til onsdag så blir det mest sannsynlig igangsetting. Prøver å si til meg selv at det er jo ikke så lenge til onsdag...

Det er ikke rart at vi blir utålmodige når vi venter på det største i verden. Denne gangen er det to søsken som er omtrent like spent som meg på å få møte lillebror.

Hvordan er det med dere andre i dag? Vi får satse på baby i løpet av helga. Sender dere alle masse fødestøv:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...