Gå til innhold

Er ikke psykisk forberedet enda!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo en gutt fra før, men føler ikke jeg er klar til nr 2 allerede. Vet ikke helt hvorfor, men er ikke ferdig med å være gravid. Jeg savner å ha vanlig kropp og synes ikke det er så supert å være gravid. Men likevel vil jeg ikke at det skal være over. Ikke enda.

Må jo være helt på bærtur. Flere som er like gokko som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kunne ha skrevet dette innlegget selv.. Jeg gleder meg til lillebror kommer, men det har ikke gått opp for meg enda at vi straks får en baby i huset.. Er bare 9 dager til termin nå. Ønsker egentlig å gå helt til termin, eller et par dager over. Vet ikke helt om jeg blir mentalt klar i det hele tatt, jeg. Men, vet jo at lykkerusen og morsfølelsene kommer etter han kommer ut :) Begynte for alvor å ordne i stand til babyen i går. Vasker dyne og klær nå.

Hvor gammel er gutten din, da? Og når har du termin?

Her venter en spent 3 åring.

Skrevet

Har en gutt på 2,5 år. Har enda 5 uker til termin, men verken lege, jordmor eller jeg selv tror jeg blir å gå til termin. Så jeg er "redd for å fø" når tid som helst.

Ellers er alt klart. Både seng, vogn og klær. Bare jeg som ikke er klar :)

Vi blir sikkert ikke klar, hehe. Trenger jo ikke å bli det heller. For lillebror kommer uansett når det passer han.

Skrevet

hmmm...har det også litt sånn, og skjønner meg ikke helt på meg selv! Vi har ventet på dette barnet i 4 år, men nå når det bare er 12 dager til termin så har jeg liksom god tid... Og håper babyen blir der inne en uke til iallefal.

Jeg trives egentlig med å være gravid, og tenker om jeg kommer til å savne den deilige følelsen det er å kjenne liv og bevegelse inni magen. Det er så spesielt, og jeg aner jo ikke om jeg får oppleve det igjen... Så har litt lyst å sette på pauseknappen nå ;-) for jeg har IKKE lyst at magen skal bli større (tror snart den sprekker...).

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen!

Ville bare si at nå er jeg klar! Har plutselig fått det for meg at jeg kommer til å gå til termin, og kanskje over. Og det vil jeg jo ikke... Har jo kjøpt nusselige, dyre ullklær i str 50 :)

Og siden nr1 kom før tiden (3,5 uker) og jeg har kort livmorhals (2,3 cm for 3 uker siden) tror alle at jeg blir å fø før tiden.... Meeeen nå har jeg fått overtidsnoia. Har enda 4 uker igjen.

Tenk om jeg fortsatt er gravid i mars!!!!

Skrevet

Hei, jeg også er gokko :-) Har ei jente på 2 år og har termin om 2 dager. Veldig lei av å være gravid, men føler meg ikke klar for fødsel og våkennetter med ny baby. Alle går og venter på at noe skal skje snart og spør og graver, men jeg har lyst å ha babyen inni der iallefall ei uke til...

Skrevet

Hehe...overtidsnoia når du har 4 uker igjen??...

jaja, da begynner du iallefal å bli klar for det da ;-)

Jeg har termin i morgen, men syns fortsatt det hele er helt uvirkelig. Så for meg er det finfint om babyen drøyer det noen dager til...

Skrevet

Må nok være full av hormoner... Nå vil jeg bare at ungen skal komme. Får litt noia av kongsberg-saken. Vil bare ha lillebror ut av magen og frisk og fin i armene mine....

Skrevet

Jeg skjønner utrolig godt hva du mener.

jeg slet litt psykisk mot slutten, og når jeg var på babybesøk hos en god veninne for noen uker siden ble jeg direkte uvel når jeg holdt babyen hennes..Jeg måtte reise hjem rimelig fort, da jeg kjente tårene presse på og jeg ble kvalm.

Tankene jeg hadde i hode var, hvorfor i huleste vi måtte ødelegge det fine vi 3 har, at jeg ikke kom til å få noe tid med den fantastiske datteren jeg allerede har pluss at det var pån igjen med nattevåk, såre pupper, byssing og slit...osv osv.

Håpet også jeg kom til å gå over termin.Men måtte bli satt igang 2 uker før pga svangerskapskløe.

Uansett så har alt blitt helt annet enn det jeg hadde forestilt meg..Ble overveldet med kjærlighet til den lille og så fort hun var ute så tenkte jeg hvor vemodig det er at det er den siste gangen jeg får oppleve dette.

Jeg hadde på forhånd belaget meg på en helt forferdelig depresjon..Fikk en ganske ubehaglig en med førstemann..Men alt har vært helt nydelig frem til nå..er faktisk for godt til å være sant:)

Sender deg mange varme tanker og ønsker deg masse lykke til med fødsel og alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...