Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Hvorfor har det blitt slik at hvis man er så uheldig å bli syk blir man kalt lat, giddalaus, slapp, snylter og det som verre er?? Man velger faktisk ikke å bli syk! Ingen som tenker at i dag har jeg lyst på kreft eller prolaps i ryggen fordi jeg ikke gidder å gå på jobb! Det sårer!! Tørr nesten ikke si til noen at jeg er sykemld jeg.. prater meg bare rundt det hvis noen spørr.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 enig!!! og dette skaper igjen angst, angst for å bli syk, oxo ender man opp sykemld pga angst.... det sier seg selv at det er maaange som sliter, når flere leger mener at angst er den nye folkesykdommen. man skal ikke snakke om vonter, man skal ikke snakke om sorg, man skal ikke vise at man har vondt. en lang vond sirkel!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Hvorfor gidde å bry seg med hva andre tenker og tror?
Tante Blås Squaw Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Det som er så trist, er at jo mer sykemeldte går med på å skamme seg, jo verre blir spekulasjonene rundt hvorfor de er sykmeldte. Åpenhet er en fin ting! )
verdens heldigste mamma Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Det er ingen skam å være syk! Men det er en skam å være frisk og kalle seg syk fordi man ikke vil/liker/orker/gidder å gå på jobb. Dette gjelder tydeligvis ikke deg, men det gjelder dessverre altfor mange andre. Det er ingen grunn til at vi skal være mye oftere syk enn det for eksempel dansker eller svensker er.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Herregud...Man skaper seg bilder i sitt eget hode..Jeg dømmer ingen som sier de er sykmeldt..Har jo selv hatt behov for det, men alikevel så mener jeg at NOE må gjøres med "trygdesnyltere" her til lands. Når jeg har vært sykmeldt, så har det ikke kostet meg en kcal og si det,- evt fortelle hvorfor,- OM det har blitt vider spørsmål. Det er ikke noe ulovlig, heller ikke noe rart i å være sykmeldt. Jeg hadde grunn, og kunne da gå med hevet hode selv om jeg ikke kunne jobbe akkurat da (Og, nei, man så det ikke på meg.....) Hvorfor skal dere dømme alle som spør HVORFOR man er sykmeldt? Hvofor skal dere dømme alle som hører at dere er sykmeldt? Det er je DERE selv som er fordømmende her...... Er man ærlig, bruker sykmelding når det trengs og ikke ut over det, ås er det da ikke noe galt i det? Man blir hverken uglesett eller utstøtt....Men selvsagt, om man sliter litt emd samvittigheten selv så kan det kanskje være tyngre og takle??????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå