Gå til innhold

går det å.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

permisjonen min er ferdig å juni, så jeg lurte på om jeg kanskje skulle mld meg arb ledig, får da 12/13000 i dagpenger og får 3600 fordi minsten ikke har bhg-plass. i tillegg får jeg jo bidrag for en og dobbel trygt siden jeg har to barn. da sitter jeg faktisk igjen med MER penger enn om jeg skulle jobbet. hadde fått ca det samme om jeg jobbet, men da måtte jeg oxo ha betalt både sfo og bhgplass på tilsammen nesten 5000kr!!! har jo rett til dagpenger. noen andre som har benyttet seg litt av dette systemet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ikke dagpenger og kontantstøtte samtidig?

Skrevet

For å få dagpenger må du være reell arbeidssøker dvs at du må søke aktivt og ta jobb om du blir tilbudt. Og for å regnes for å være reell arbeidssøker må du også ha klar b.hageplass/dagmamma for å kunne begynne i jobb på kort varsel.

Skrevet

trodde man fikk det om man hadde barn jeg....

HI

Skrevet

Du må ha bhg. plass for å få dagpenger. Eller annen måte å få pass til barna på. For å få dagpenger må du jo ta hvilken som helst jobb, når som helst og hvor som helst.

Smart å sitte der uten pass til barna når du plutselig må på jobb.

Skrevet

ja, men det har jeg.... har svigermor som kan steppe inn om jeg skulle fått meg jobb. tuppa får ikke beg i bhg før jan 2011. så hadde bare tenkt å prøve dette i 6 mnd. jeg kan takke nei 3 gange, men da må jeg ha en reell grunn oxo...

HI

Skrevet

Du får ikke dagpenger og kontantstøtte samtidig. Samt at når du melder deg arbeidsledig så må du huske på at den dagen du får tilbud om kurs/jobb så MÅ du ha barnehage/dagmamma til barnet slik at du kan takke ja til jobb/kurs etc.

Så du kan nok gå på dagpenger en stund. Helt til NAV finner en jobb til deg. Så er det ikke da bedre å finne en jobb selv?

Skrevet

Det er bare en myte at du kan takke nei 3 ganger. Du må takke ja til det som kommer av tilbud eller så kan du miste dagpengene

Skrevet

uff, var sikker på at jeg fikk det jeg!! :( greit at jeg ikke skal jobbe i en jobb hvor jeg får godt bet, men det er ille når man sparer penger på å "lure" systemet litt!!! :(

HI

Skrevet

Pøh kom deg ut i jobb som alle andre!

Skrevet

oxo kom du da. hehehe, ventet bare på at en gammel, skrukkete sinnatagg måtte komme å si: du er lat, det er IKKE JEG!!!

:) hehehe, må flire litt av dere som sitter her for å finne andre å hakke på ;)

HI

Skrevet

Hva er du da, hvis du ikke er lat? Hvorfor skulle du ikke jobbe? Du er jo tydeligvis frisk.

Og at jeg er en gammel, skrukkete sinnatagg er så langt fra sannheten som du kommer, men godt forsøk!

Skrevet

nei, var kanskje ikke riktig å si det, beklager. var snakk om at jeg skulle gjøre dette i 6 mnd, da vesla ikke får plass før i jan 2011. svigermor kan passe, man har bekkdrev, og jeg liker ikke heeelt tanken på en dagmamma jeg ikke kjenner fra før...

HI

Skrevet

Og du hadde følt deg vel med å snylte på fellesskapet? Beklager, men kom deg ut i jobb, du kan starte allerede nå og søke jobber så kanskje du har noe innen sommeren:)

Lykke til med jobbsøking:)

Skrevet

ja, kan få jobb innen sommeren, helt sikkert. men kan ikke ta med barnet på jobb.... ok har ikke råd til å være hjemme uten penger heller...

takk :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...