Gå til innhold

Koster det mye å gå til psykolog?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste er å ha en henvisning fra fastlegen din som du sender til psykolog for vurdering og evt time.

Tror det er slik at å få det til offentlig er best, ellers så kan det bli fryktelig dyrt (desverre)

Det beste er vel å ta en tur til fastlegen din og starte henvisningsprosessen så fort som mulig, mener at det kan være ganske lange ventelister

Skrevet

Ok! Takk skal du ha! Skal til fastlegen om to uker, så jeg får ta det da... Har ikke så veldig lyst å utbrodere om årsaken til dette hos fastlegen, men hvis jeg må, så må jeg... :(

Skrevet

Du kan finne en selv i gule sider og nærmest få time på dagen. Da må du betale alt selv. Tror det er ganske normalt at det koster rundt 750 for 45 minutter. Avhenger av hvor du bor.

Skrevet

Oj! det var dyrt ja... Men, billigere om en blir henvist da?

Skrevet

Har ikke brukt dette selv, men mener at det er billigere timer med henvisning, pluss at man får frikort etter at man overstiger en viss sum.

Skrevet

Fastlegen kan henvise til psykolog med kommunal avtale, eller til privatpraktiserende psykolog.

Som oftest har de med kommunal avtale lengre ventelister enn de uten.

Skrevet

Normal sats for offentlig psykolog (evt privatpraktiserende med offentlig avtale) er i år 294 kr pr 45 min. Frikortgrensen ligger ganske tett oppunder 2000 kr, og når du når det beløpet har du gratis psykolog, lege og medisiner etc ut året:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...