Gå til innhold

Ang. å velge forlover..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal gifte meg til sommeren, og har enda ikke valgt forlover. Jeg har egentlig to venninner som kunne være aktuelle å spørre. Hun ene er en barndomsvenninne. Vi kjenner hverandre veldig godt, og har opplevd mye sammen. Hun andre er av litt nyere dato, men jeg har også kjent henne siden jeg var ung. Det ville vel egentlig være mest naturlig å spørre hun som er min barndomsvenninne, men problemet er at hun er ganske sjenert og usikker. Jeg greier ikke se for meg at hun vil føle seg komfortabel med rollen. Jeg tror hun ville hate å organisere utdrikningslag, sitte sammen meg i kirken, og ikke minst: holde tale under middagen... Men, jeg vet ikke om jeg skal gi henne sjansen på en måte, for jeg tror hun ville blitt lei seg om hun ikke ble spurt også... Men, jeg er redd det ville bety både at det er ugreit for henne, men også at det på en måte blir slitsomt for meg på bryllupsdagen, å måtte ta hensyn til henne osv, istedetfor å bare slappe av og stole på at alt går fint.. Hun andre er også en veldig god venninne, og vi har også opplevd mye sammen... Hun ville stortrives som forlover, med alt det innebærer..

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to gode venninner og skal ha begge to :)

Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måte, det er som å lese om mine to venninner ;)

Jeg har valgt hun som jeg ikke har kjent "så" lenge, fordi barndomsvenninnen min ble fadder for jenta vår. Jeg vet ikke om jeg har valgt riktig plass på de to, begge er like glad i jenta vår, og begge har vel like lyst til å være forlover, men så ble det nå bare :)

Skulle gjerne hatt begge to i begge rollene ;)

Grunnen til at jeg valgte det slik er vel at moren til barndomsvenninnen min er bestevenninne med mamma, og at det ble lettest slik til barnedåpen. For det var veldig familie preget. Mens hun andre (nyere) kjenner samboeren min godt også, så hun vil nok spille en fin rolle som forlover.

Noe av det første jeg gjorde var å spørre henne, men til jul fikk jeg bryllups boken til Mona Grudt av barndomsvenninnen. Fikk litt dårlig samvittighet der, men hun vil alltid være en av mine beste venner og fadder til barnet vårt :)

Skrevet

Hvorfor dytter du? Du har jo fått flere svar, hva vil du høre egentlig?

Skrevet

Ta begge.. :) Om de kjenner hverandre og kan samarbeide..

Hvis ikke, så tror jeg ville valgt den nyere venninnen om hun er mer trygg på rollen, men ville kanskje snakket med ho gamle venninnen først, og forklart hva du føler.. Er hun en ekte venninne, så skjønner hun jo det, og hvertfall når du prøver å ta hensyn til at hun kanskje er litt for sjenert og ikke ville likt det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...