Gå til innhold

hva spiser dere for trege mager, jenter,..og funker det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har treg, ikke treg, treg, ikke treg osv mage....

veldig slitsomt når d stopper HEEELT opp..

tar gledelig imot tips fra andre som har funnet "kuren" på treg mage!!!!!=)

selv beg jeg i går å spise yoghurt med linfrø i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg slet også med veldig hard mage rundt uke 20, så ille at jeg fikk hemorider....:(

Da begynte jeg med Activia yoghurt som jeg blandet linfrø og hvetekli eller kruskakli i. Hjalp godt. Etter det har jeg spist Ingers rugbrød stort sett hver dag (ei skive eller to holder nok, men brødet er kjempegodt;) og det har ikke vært noe problem med magen siden! Er nå snart ved termin.

Husk også å drikke MASSE, spesielt hvis du spiser mye grovt. Minimum 2 liter vann om dagen, så skal du se magen blir bedre.

Lykke til!

Skrevet

Jeg passer på å spise små og hyppige måltider gjennom hele dagen (5-6 stk). Aldri overspise. Ellers spiser jeg kun grovt brød/pasta, aldri lyst. Mye frukt og grønnsaker, myyye vann, ikke for mange brødmåltider i løpet av en dag, biola yoghurt med korn stort sett hver dag, trener 3 ganger i uken, utsetter aldri doturen når jeg må på do (kan skape forstoppelse), svært begrenset inntak av sukker, varm te etter frokost.

Ja.. det var vel stort sett det? :-D Har ikke vært plaget med magen i det hele tatt. Merker at maten passerer litt langsommere enn normalt, men ikke noe stans i systemet. Er 31+1.

Skrevet

Sleit veldig første sv.skap med magen....Så denne gangen var jeg mer forberedt og bestemt på å ikke ha det sånn en gang til!!!!!! Jeg forebygger med stort sett knekkebrød istede for brød, frukt, sviskeyoughurt. Holder meg unna melk, banan (forstopper). Ellers har jeg hatt god erfaring med AKUPUNKTUR, et must for meg. Magen ordna seg ganske kjapt allerede etter første bahandling, har hatt 4 behandlinger og det har holdt:) Måtte ty til en lactuloseflaske i jula, og har fortsatt med det. 3 uker til termin:)

Lykke til:)

Skrevet

vann

1ts benefiber i vannet 2 ganger om dagen! å biola. funker for meg :D

Skrevet

Fikk tips fra jordmor som jeg går til kontroll til at en kiwi for dagen skal gjøre susen:)

Skrevet

ja, jeg har også spist kiwi om det har vært problemer... og probiotika (som også finnes i eks biola).

Ellers kan jeg anbefale deg Laxplus, som jeg kjøper hos min soneterapaut. Det er piller som består av urter og milde ting, og det FUNKER. Men det gode er at det funker på en skånsom måte; ikke noe "svusj" hvor hele magen kommer ut, hehe.... men det liksom bare får ting på gli.

Har til og med fått min mormor til å bruke disse, som har slitt med magen i ALLE år (og som ikke er positiv til så mye annet enn kli). Men hun skryter av de, og er like overrasket hver gang over hvor bra og skånsomt de virker.

Og helt ufarlige for gravide å ta.

Skrevet

masse gulrøtter ;) og dulcolax, første gang i dag.Fikk tillatelse av Jm ettersom jeg er 38+4 med tanke på fødselen skal starte.

Skrevet

Unngår melk, drikker mye, havregrøt (etterfulgt av mye drikke).

Hos meg funker det med et glass pepsi max om det skulle gå litt tregt.

Være i aktivitet.

Jeg hadde ei periode hvor jeg måtte bæsje hver gang jeg gjorde spes. husarbeid. Som å vaske klær. :/ Sikkert fordi det ble ned i vaskem og opp i trommelen før jeg bar det ut og det ble litt opp og ned mens jeg la sammen klærne. Det har heldigvis gått over igjen nå!

Skrevet

Laktulose.

Skrevet

svisker, i perioder har jeg spist 2 svisker før frokost hverdag. og det hjalp veldig. ellers så har spist sviskekompott når det har stoppa opp. og da blir det fart i sakene.

eller plommer, eller magnesium tilskudd ( helsekost) hjelpe kjempe bra.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...