Gå til innhold

Flere som gjene venter til termin eller litt over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 9 dager til termin her, og jeg er egentlig ikke helt klar for fødsel enda. Håper å gå tiden ut. Andre som føler det sånn?

Her er ståa hos oss.

I går fikk vi solgt leiligheten vår (holder på å totalrenovere et hus som er innflyttingsklart 1. april), så det var digg å få unna før fødsel. Så, i dag skal jeg begynne å gjøre klart til lillebror. Har måttet holde det så ryddig til fotografering og visninger, så har ikke kunnet tatt frem noe før nå. Var i boden i går og hentet masse ting. Bilstol, stellematte, dyne, ammepute etc. Vaskemaskinen skal gå nonstop i dag :)

Ellers er jeg student, så det er praktisk å gå til termin siden jeg bare får betalt i 42 uker fra 4 uker før fødsel. Jeg skal ha permisjon ett år, så da blir det kortere tid uten penger på slutten av året. Og, ikke minst, det er deilig å ha noen barnefri dager hjemme alene med storebror i barnehagen.

Og, ikke minst, gruer meg til fødsel. Var ikke noen hyggelig opplevelse sist, så jeg lever vel fortatt i fornektelse om at jeg straks skal gjennom det igjen.. Ikke veldig lurt kanskje, men sånn er det.

Så, alt i alt. Ser gjerne at lillebror blir en liten februargutt, jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, skjønner at det bare er jeg som er så rar og ønsker å vente litt med å føde :)

Skrevet

Nå er jeg bare på besøk her, men synes ikke du er rar, jeg! :-) Jeg ønsket også å gå helt til termin, ikke en eneste dag før, og gjerne litt over, fordi det hadde jeg aldri klart før (fødte uke 30 og 36 før). Og siste gangen klarte jeg det: fødte uke 41! Var så fornøyd. :)

Håper du får den februargutten din. :-)

Skrevet

hei :))

Jeg tenker nå at det gjør ingen ting om den kommer en uke før eller til termin.. Litt av den grunn at permisjon flyttes fram vis han kommer før, det er jeg ikke så veldi innstillt på ;) Hadde det ikke vært får det så vet jeg ikke.

Er vel uansett kjekkt me en liten en som er helt færdi når han kommer ut ;)

blir spennende å se hvordan det går å om vi får det som vi vil ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg tenker som deg, hviler mens jeg kan og venter gjerne til termin. Mern derfra og ut må den gjerne komme ganske umiddelbart :)

Skrevet

Jeg har 13 dager igjen til termin og føler meg ikke klar for en fødsel akkurat nå... Jenta mi kan godt vente med å komme til etter termin. Det har nok noe med at jeg har et barn fra før som må følges opp og tiden går så fort. Har plutselig så mye som må gjøres før nestemann kommer...

Og, jeg har det nok som deg at forrige fødsel var fæl, så jeg gruer meg mye til det.

Våkna i natt med menssmerter i mage og rygg og fikk litt panikk på at noe var på gang, men det gikk over heldigvis :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...