Gå til innhold

Er dette ganske bra gjort eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt som nettopp har fyllt 4 gjorde følgende i går: har en veldig interesse for Metallica og hører mye på dem og ser videoer.

Har lagt til en favoritt blant 70 - 80 andre på pc, hvor vi kommer inn på hjemmesiden deres. Han får ikke lov å bruke pc hvis ikke vi er tilstede, men i går var han temmelig kjapp og gjorde det likevel.

Han klarte å komme seg inn, trykke på Metallica undre "favoritter" og få opp siden.

Da jeg hørte kommentaren "jeg sitter her og ser på Metallica jeg mamma" så trodde jeg vel egentlig ikke det han sa, men han viste meg en gang til hvordan han gjorde det. Det var veldig enkelt, sa han. Vi har ikke lært han det, men han kan bokstaver og kjenner igjen ordet "Metallica".

Jeg har ingen erfaring med små barn og pc bruk og ble noe tatt på senga her. Det er i hvertfall tydelig at de oppfatter mer enn man tror.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink gutt du har=)

Datteren min på 4 kan ikke bruke en mus til pc en gang, langt mindre bla seg frem til noe. Kort sagt; hun har aldri brukt pc og vet ingenting om det.

Fadderbarnet mitt derimot kunne lete frem Lego-bruksanvisninger/tegninger eller hva det nå heter, sammenligne nummer med tomme esker (legoesker han hadde mistet tegningene til), og løpe ned i kjellerstuen og bygge etter hodet. Så kom han opp og fant neste tegning.

Store forskjeller ute og går!

Skrevet

Jeg har laptop, men både mannen og meg foretrekker å bruke en vanlig mus og ikke panelet på laptopen. Han hadde brukt panelet på laptopen og det her han ikke sett i bruk av andre enn storesøsteren. Mine eldste brukte ikke pc i den alderen. Det fantes knapt:)

Gjest sug lut
Skrevet

Så flink! Og så god smak, hehe!

Det kan være en fordel å ikke la ham få So What! som favoritt, det er ikke en sang du ønsker at fireåringer skal synge i barnehagen...

Skrevet

Hehe. Han synger de fleste sangene med sin egen hjalmarengelsk. Og har egne titler etter hva han har sett på video. "Skumlemetallica" er det samme som Enter sandman. Det er visst en skummel mann i den videoen.

Skrevet

Klart det er. metallicas sandman er ikke Ole Lukkeøye med lyseblå paraply.

Gjest sug lut
Skrevet

Liker det der med egne titler.

Og har billett i april, juhu.

Skrevet

Han burde egentlig hatt egen billett han og, men har litt erfaring med høy musikk rundt han og drøyer litt til. Han er litt av den oppfatning at høye lyder skal være selvproduserte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...