Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Jeg sliter med lavt blodsukker hvis det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser,så må spise regelmessig (helst hver 3.time). Men de siste dagene så føler jeg meg sulten hele tida og jeg må spise når det har gått 1,5-2 timer siden sist jeg spiste for ellers blir jeg helt skjelven og rar i kroppen!! Og enda jeg spiser så føler jeg meg sulten Er dette normalt? Har vært på legekontoret idag og bestillt meg time hos fastlegen,men fikk ikke før om 2 uker,og jeg fortalte hva jeg ville ha time for! Men kom til å tenke på at jeg fikk noen tabletter av legen forrige uke og dette begynte rett etter det,så kanskje det kan være en bivirking av tablettene selv om det ikke stod på pakka...Er sånne rhinexin(el åssen det skrives) mot bihulebetennelse.Har ikke tatt tablett siden i går morges da,for tenkte å se om det kanskje forsvinner igjen når jeg ikke tar dem...I tillegg er jeg kvalm og har magevondt samtidig som jeg er sulten,men det tror jeg er pga jeg er engstelig og sliter med angst og d ablir alt værre enn det er... Noen som har peiling?
Hellinor Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Jeg sliter med det samme, har alltid gjort det tror jeg. Mamma, bror, søskebarn og onkel har det samme, så spørs om det er en familiesvakhet. Målte bl.s når jeg jeg følte jeg ble lav på en nattevakt (er sykepleier), da var det 2,8, og det er jo kjempelavt, så det er jo helt reelt at det er lavt. Så da var det bare å spise. Kan ikke tenke meg at det kan være farlig, bare litt mye insulinproduksjon kanskje. Pass på å spis regelmessig og spis mat med lav GI, så slipper du de store svingningene i blodsukkeret (mye proteiner, litt nøtter, grove kornprodukter, belgfrukter osv)
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2010 Takk for svar:) Nå er det 1 time siden jeg spiste 2 fullkornsknekkebrød og ei lompe og jeg er like sulten igjen:( Pleier da ikke å bli så sulten og måtte spise så ofte som jeg har gjort idag og i går:( Men godt å høre at det er flere som har det på samme måte da og at det ikke er farlig:) Men hvor ofte må du spise da for å holde blodsukkeret oppe?
Hellinor Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Prøver å spise jevnlig, hver 3.-4 time. Men det er ikke alltid at jeg føler at blodsukkeret er for lavt fordi om jeg er sulten. Kan kjenne jeg er sulten uten at jeg blir shaky og kaldsvett. Kan være at det er en sammenheng med hva jeg har spist og hvor mye jeg er i aktivitet f.eks, ikke forsket så mye på det. Greit å passe på at man har med seg noe man kan fylle på med hvis man trenger det, f.eks hvis man går fjelltur e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå