Gå til innhold

Smerter på siden av magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er straks i 2. trimester så jeg skriver dette inn her.

I går begynte jeg å merke litt smerter på begge sidene av magen. Mer helt nede ved hoftekammen og litt oppover der. I dag er de litt sterkere. Ikke direkte smertefullt, men ubehagelig. Det kjenner ut som det strekker seg på en måte. Nesten litt som mensensmerter, bare at de er på sidene og ikke i livmoren.

Har noen av dere merket noe slikt eller vet hva det kan være?

Jeg har fått noe gravidmage nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som ligamentsmerter, livmoren vokser, og disse "fortøyningene" som livmoren er festet i strekker seg pga det. Vet ikke om jeg beskriver det korrekt. Men det er ufarlig. Det kan gjøre ganske vondt, og smerten er gjerne litt stikkende og murrende.

Merkes mot slutten av 1.trimester, begynnelsen av 2.

Skrevet

Tusen takk for at du svarte meg så fort :-D Jeg har vært litt bekymret i dag. Det er så rart alt som foregår i kroppen nå.

Lykke til videre med graviditeten din!

Skrevet

Har sånn jeg også, men det er helt vanlig:O)

Skrevet

*klemme*

Lykke til du også, jeg vet hvordan det er å være 1.gangs. Dette er min 3dje, men 4.gang jeg er gravid, så jeg har lært litt etterhvert. Jeg anbefaler jordmor Siri sin egen svangerskapsbok, klikk på linken Bøker oppe der du logger på, så finner du den nok. Barn i magen fra A til Å heter den. Der står det mye om alt mulig, blant annet dette. Har brukt den boken mye jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...