Gå til innhold

Noen barn og ungdomsarbeidere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal begynne på skolen igjen,da barn og ungdom..er utdanna hjelpepleier fra før,så slipper grunnkurset-helse og sosial.

Men har jeg krav på å begynne på videregående eler må jeg ta nks?eller voksenopplæring?er 27 år.

Skrev at annet innleg om det også,og fikk da tips om å ringe å høre..har ikke gjort det enda,vil bare fohøre meg litt om hvordan det fungerer først..

Og hvordan er det på skolen?er det 1 år på barn og ungdom og 2 år som lærling?var det fo mange år siden,men kan jo ha forandra seg?

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er barne-og ungdomsarbeider. Men jeg gikk den lina rett etter helse og sosial grunnkurs.

Da var det ihvertfall 1 år med teori og to år som lærling. Jeg var 10 mnd på barneskole og sfo, 10 mnd i barnehage og 3 mnd med ungdommer.

Det er nå 6 år siden jeg tok fagbrevet.

Kan hende du må ta det på voksenopplæring, får du ikke flere svar her, så ville jeg ringt å hørt :o)

Masse lykke til ihvertfall :o)

Skrevet

Du bør virkelig snakke om dette med noen som kan det. For p.g.a. din alder, tidligere utdanning og sånn, så har du allerede opparbeidet poeng og et eller annet, som gjør at du kan kutte læretid, hoppe over fag o.s.v. Jeg kan ikke dette selv, har bare stått i andre enden ;)

Skrevet

Ok,tusen takk til dere begge 2:)

Nå har jeg litt å gå etter hvartfall,skal mane meg opp til å ta den tlf,litt rart,gamla på skolen lissom,hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...