Mamman til Joachim Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Har kommet til å tenke på noe. Dersom man føder før termin, endres da tidspunkt for permisjon? Dvs dersom man har søkt om permisjon med termin 1. mars og babyen kommer en uke før. Flyttes da beregningen av permisjonen en uke tilbake og man mister en uke permisjon eller er det terminen som overstyrer alt her? Og hva hvis man føder etter termin. Får man mer permisjon da hvis tidspunkt endres? Vanskelig dette her, men kanskje noe som vet?
Katinka_83 Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Man må ta ut tre uker før termin. Hvis du får før termin, så mister du disse ukene... For den dagene barnet er født starter du på de resterende 53 (el 43 hvis du har 100% lønn) ukene. Samme hvis du føder etter termin; Da har du allerede begynt på de 53 ukene som tas etter fødselen, du får dessverre ikke "ekstra" dager selv om du går over tiden... Håper det ble forståelig
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 hei:) hvis du føder før ul termin mister du disse dagene. en uke før termin så må du på jobb en uke før...men hvis du føder over termin har det ikke noe å si....får ikke mer av den grunn....
b77h Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 så man bør altså bare føde på termindato, hehe.... alt annet straffer seg.
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 sjekka litt på nav, der står det: Stønaden starter senest 3 uker før termindato. Dersom barnet blir født før denne datoen blir sluttdatoen tilsvarende forkortet. Hvis barnet blir født til termindato eller etter blir sluttdatoen den samme. Helt hull i hodet spør du meg. Hvis jeg går ut i perm 1 feb, har termin 23 feb.. men får en uke før så syns jeg at alt bare skal være som det er.. kunne skjønnt det hvis man fikk før man gikk ut i perm at di flytet den men ikke ellers.. så nå kniper jeg igjenn til termin
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Det står jo at stønaden begynner senest 3 uker før termindatoen og at dersom babyen blir født før denne datoen blir sluttdatoen forkortet. Så det har jo ingenting å si om man føder før terminen så lenge man har begynt permisjonen!!! Føder man før man har begynt permisjongn er det derimot verre!
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Dersom man føder før termin, vil man med stor sansynlighet måtte oppholde seg på nyfødtintensiven, og da får man noe som heter pleiepenger til man skrives ut. Permisjonen starter da ikke før man er utskrevet fra sykehus. Det var ihvertfall sånn sist jeg fødte prematurt i 2008, så regenr med at det ikke har forandra seg no særlig på 20 mnd..!
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Jeg mente selvfølgelig dersom man føder før permisjonen starter i uke 37....!
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 så får å gi meg det med tskje... Hvis jeg går ut i perm 2 februar, med termin dato 23 feb.. å føder 14 feb.. så har dette ingen ting å si på min permisjonstid pga det uansett står som den gjør? BLÆÆ.. hadde enda de som jobber på nav kunnet dette,men her i byen sier de bare at vi må lese på nett sjøl.. :/
vero:o) Skrevet 23. januar 2010 #10 Skrevet 23. januar 2010 ja det har ikke noe å si om du får før det er jobare en fordel....verre for meg som fødte to uker over termin da hadde jeg jo hatt permisjon 5uker allerede uten noen baby....men uansett,ja permen er som den er....når du får prematur vet jeg ikke da..men du får ikke de tre ukene du skal ha før permen igjenn uansett da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå