fru-påsan Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 drikker dere lettbrus? Og hvor ofte? Går dere likevel ned i vekt? Jeg vet at det ikke er kalorier i det, eller lite hvertfall.. men mener å huske at jeg har hørt noe om at det ikke er bra å drikke når man slanker seg, at det hemmer vektnedganger eller noe sånt.. Lurer på om det hadde noe med den ketolyse dietten å gjøre.. Noen som har erfaring med å drikke lettbrus og likevel gå ned i vekt? Når man skal spise eggerøre og bacon, salat og kjøtt opptil flere ganger om dagen, og aldri kan ta seg ei skive, eller noe søtt.. så hjelper det jo veldig å kunne ta seg et glass brus innimelom :-) Det demper hvertfall min søthunger :-)
Rampongi Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 jeg liker ikke lett-produkter og spesielt ikke lett-brus. Kjempefælt synes jeg. Det er nok ikke kalorier i disse brusene, men mye annet rart.. Men jeg har skjønt det slik at det ikke er noe bedre å spise lett-produkter når man slanker seg, men heller spise vanlig mat og heller litt mindre. Mange spiser visst litt mer når de spiser lett-produkter enn når de spiser vanlig mat, så vinninga går litt opp i spinninga. Slanking handler jo om å få inn mindre energi enn det man forbruker. Så sunt og godt kosthold med både bittelitt vanlig sukker og fett og mye bevegelse og trening er nok det beste. Jeg drikker vanlig cola, men sjelden. ikke mer enn en halvliter/liter i uka og da i løpet av helga. Trener fra 0-3 ganger i uka og triller en del. Men jeg er godtemons og får nok i meg mer enn nok sjokis i løpet av en uke. Men jeg holder iallefall vekta stabil
lille sprelle Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 er ikke noe problem med lettbrus, men se på innholdet! Noen av dem har en del kalorier...
LilleTrilleMille Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Drikker både lettbrus og funlight saft. Lager gele av funlight saft når jeg har lyst til å kose meg med annen dessert enn sukkerfri sjokolade ;-) Jeg trøster meg med at jeg spiser lite/omtrent ingen halvferdig eller ferdig tilberedt mat og lager alt fra grunnen, da får jeg mye mindre e-stoffer i meg og kan kose meg med litt funlight og sukkerfri sjokolade når jeg vil ha noe ekstra. Når vi har selskap lager jeg ofte konfekt av sukkerfri sjokolade, meierismør og fløte eller gele slik at jeg også kan være med på den sosiale spisingen. Jeg har ikke søthunger lenger, det forsvinner når man ikke spiser karbohydrater på en stund. Kroppen venner seg av med det.
Lille tripsi Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Drikker pepsi max hver dag og går ned i vekt...
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Går ned i vekt og drikker ca 1,5 liter pepsi max i uka. Kanskje litt mindre enn det. Det er jo ikke bra for en, men om søtsuget blir for stort hjelper det litt. Men har lagd en regel om jeg bare får drikke det om jeg har drukket mer enn 10 små glass med vann den dagen. Så jeg ikke erstatter pepsi max med vann...
Collette Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Jeg drikker endel pepsi max. Ikke så mye i ukedagene,men i helgene går det gjerne noen glass. Jeg går ned i vekt likevel. Nå slanker jeg meg ved å telle kalorier og ikke så mye lavkarbo, men det funker likevel.
fru-påsan Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2010 Tusen takk for svar alle sammen :-)
fjollefrua Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 jeg gikk på ketolyse og drakk pepsi max. Gikk ned 14 kg. Nå har jeg holdt vekten i over ett år, ved å spise ekte majones, seterrømme, meierismør etc istedenfor lettprodukter... Vet det ikke er sunt med alt det fettet... Men er vel ikke så mye bedre med alt av E-stoffene som er i alle lettproduktene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå