Gå til innhold

når legger dere de små for natten ca 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når legger dere de små?? hender det de våkner noen ganger før de slår seg til ro å sovner?

jenta mi er strax 5 mnd å hun legger seg rundt 20.00, men som oftest våkner hun 1-3 ganger før hun slår seg til ro å sover 6-9 timer i strekk...

som f.eks i går så la jeg henne 20.30, da våknet hun 21.30... da måtte jeg inn å ta henne opp å bysse henne å så legge henn ned igjen.

da sov hun 15 min før hun våknet igjen.. da måtte jeg inn på romme å gjøre det samme, da sov hun 30 min... da var jeg inne siste gangen til henne å bysset.. da sov hun kl 6 før hun våknet igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente er 4 mnd straks, hun legger seg for natta i 19 tiden og sover til ca 07 neste morgen. Hun pleier å våkne i 5-6 tiden noen ganger, men da kan jeg bare gi henne sutten så sovner hun igjen.

Dette har hun gjort i et par mnd nå.

Alle barn er forskjellige og ting kan forandre seg underveis.

Skrevet

Begge mine har lagt seg for natten kl 19 fra de var 3 mnd gamle. Har ikke bysset verken når de legger seg eller senere på kvelden. Ikke om natten heller. Her har det vært en sang, nattasuss, og i seng. Deretter kun smokk eller pupp når de våkner for å legges rett i sengen igjen.

Skrevet

Vi har akkurat fått minsten til å ta kvelden kl 19.00, av og til er jeg heldig å da sover han til alt fra 03.00-06.00. Andre ganger våkner han etter 30 min og da tar jeg han opp i min seng og legger han inntil meg med teppe/dyne rundt, når han så sovner sover han for kvelden og kan flyttes tilbake :)

For 2 uker siden, var det hyppig våkning etter han var lagt, men har blitt mindre og mindre etter hvert. Har tatt tid og tålmodighet, men det å sove uten å våkne er noe de lærer etterhvert :)

Skrevet

Mini er rett over 5 mnd nå og hun legger seg for natta allerede kl 18 (synes egentlig det er for tidlig så vi skal prøve å drøye det litt etterhvert, men nå er hun stup trøtt når kl nærmer seg 18...). Etter å ha fått pupp og rapet legger jeg henne i senga si og hun sovner stort sett raskt. Noen kvelder må jeg ned til henne mange ganger (5-6 kanskje) fordi hun mister smokken før hun har sovnet skikkelig, da er det bare å gi henne smokken og gå ut igjen. Andre ganger sovner hun uten at jeg må ned til henne.. Hun sover til klokka er ca 03 - da får hun mat og så legges hun i senga si igjen og sover til klokka er 07.

Skrevet

her hender det ofte at snupp våkner etter en halvtime til time for så å få litt pupp igjen før hun sovner ordentlig for kvelden. Da sover hun gjerne til 04 før hun får pupp igjen og så sover hun til 09. Hun er alltid i seng før 21.00, som oftest rundt 20.00.. Prøver å vri døgnet litt slik at hun ikke sover lenger enn til 8.30, men det er neimen ikke lett! :P Vi er nok noen b-mennesker hele familien gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...