Gå til innhold

Hostedempende til barn? I tblform? Finnes det?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare pyton mikstur de kan få, som jenta mi ikke vil ha........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noskapin-tabletter kan de få fra de er 6 år, tror jeg det er. Den er for tørrhoste, og du må ikke finne på å gi dem Noskapin hostesaften, for den er helt grusom! Og ellers er jo alle hostesafter hostedempende, men mest beregnet på slimhoste.

Her sverger vi til Efedrin. Du må ha resept på den, men den er mer effektiv, og hvis bare ett av barna her er forkjølet står den som ikke kan få hostesaft og gråter ;-)

Skrevet

Frøkna her er 5 år og nekter å ta hostesaft. Hun lar seg ikke en gang bestikke! Så vi må ha tbl hvis hun skal ha medisiner, sånn generelt. Ingenting av mikstur konsistens går ned her nei! he he

 

Skal ringe legen å høre om hun kan få Noskapin selv om hun er 5 år. Takk for svar!

Skrevet

Man skal ikke gi hostedempende ved hoste, prøv heller slimløsende, for får de ikke opp slimet fra lungene kan dette gi lungebetennelse! Bare sånn lite hint...

 

god bedring til de små=)=)

Skrevet

Kan gi hostedempende når de skal sove. Søvn må de jo også ha da! :) Resten av døgnet hoster hun....dessuten har hun tørrhoste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...