Gå til innhold

Kjøp av bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nødt å kjøpe meg en bil. Tenker stasjonsvogn siden jeg må ha plass til vogn. Er det lurt å kjøpe ny eller brukt bil? Og hvilket merke? Har ikke peiling på bil!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Har du åndssvakt mye penger kjøper du en ny Volvo.

Har du ikke det kjøper du en godt brukt Hyundai fra 96.

Skrevet

Kjøp en brukt bil hvis du ikke har godt med penger. Nye biler faller mye i verdi med en gang du kjører ut av butikken. Vi har Toyota. Det er driftssikre biler med lite feil. Syns vi har fått veldig god service av Toyota også.

Skrevet

Ny bil er uøkonomisk, bilen taper seg flere tusen i verdi bare man har startet motoren. Merke er et spøsmål om smak, hva synes du er pent? se feks naf.no for bruktbiltester og når du finner en type som er bra er det lurt å sjekke mange annonser og se hva de tar for bilen, slik at du ikke ender opp med å betale for mye.

Skrevet

Ville satset på en bil som er 2-3 år gammel, da har de tapt seg ganske mye i verdi så du slipper ganske billig unna i forhold til å kjøpe ny bil. Likevel er bilen ny nok til at bilforretningen kan gi deg en god garanti i tillegg til at nybilgarantien fremdeles gjelder.

Hvis du kjøper en såpass ny bil tror jeg faktisk ikke det er så veldig viktig hva slags merke du kjøper, de fleste biler er helt ok. Jeg har hatt Peugeout 307sw og vært kjempefornøyd. Den er ikke av de dyreste i innkjøp, men er oversiktlige og gode å kjøre, trygge og fine på vinterføre og har god plass til både barneseter, vogn og bagasje.

Skrevet

Hvis du sjekker testene til NAF er de mest fornøyde bileierne toyota-eiere. Veldig sjeldent reparasjoner, god service m.m. Men det er jo ikke de mest luksuriøse bilene innvendig:)

Det første du bør bestemme deg for er hvor mye penger du vil legge i bilen. Det er stor forskjell på en bruktbil til 30.000 og en ny bil til 300.000...

For oss er det unødvendig med helt ny bil, jeg synes utgiftene ikke svarer til hva man faktisk får. Vi har faktisk endt opp med to toyota stasjonsvogner, selv om det var litt tilfeldig. Den ene er 10 år gammel, men i god stand. Ikke hatt noen utgifter utenom eu-kontroll de to årene vi har hatt den. Den andre er tre år gammel, fin og god bil, og ikke minst sikker, hvor vi har barnesetene og den brukes av den av oss som frakter barn:)

Skrevet

Det er ikke alltid slik at en ny bil taper så enormt i verdi. Når vi sjekket var det ca 20 000 forskjell på en brukt og en ny bil (den nye hadde mye mer utstyr). Dette var en toyota avensis til ca 350 000.

Jeg ville ikke ha kjørt rundt i en 10år gammel bil. Har blitt påkjørt av en trailer i 80 km/t, og er ikke sikker på om jeg ville vært i live med den gamle bilen. - Nå tok elektronikken over og sørget for at bilen faktisk holdt seg på veien.

Men alt kommer ann på hvor mye penger man har mulighet/lyst til å bruke på bil!

Skrevet

Det var en stillig, men herregud så uøkonomisk. den har gått 240 000km (det er ganske langt på 1.5år!) til nesten 380 000kr! Lite bil for pengene spør du meg.

-Du kan få en helt ny toyota avensis med omtrent samme spec. til samme prisen.

Saab utgikk ganske tidlig i vår søken etter bil, da den rett og slett har for lite bagasje rom!

Skrevet

Det er fordeler og ulemper med alt:-)

Bil er aldri noen god investering, økonomisk sett. Men trenger du en bil så er jo selvsagt en ny bil det beste, sett i mine øyne. Da har du fortsatt nybil-garanti i 3 år (hos noen merker i 5 år)

Kjøper du bruktbil, ville jeg nok ikke gått for en som er mer enn 5 år, og da kommer det jo selvsagt an på hvor langt den har gått og om alle servicer er fulgt.

Ikke noe poeng i å kjøpe en bil som er 2 år, men som har gått 75 000 km.

Da ville jeg heller kjøpt en som er 5 år og som har gått 45 000 km.

Merker er ikke enkelt, men Toyota har jo veldig god og holdbar motor.

Ellers så er jo Opel Insgnia (tror den heter det) en meget pen bil.

Du kan få Ford mondeo med gammelt karosseri (altså modeller før 2007) til en billig penge og med et av de største bagasjerom.

Du får ta deg en dag i noen bilbutikker og se deg rundt, mye fint å se om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...