Gå til innhold

Ang. denne prøvingen, undersøkelser, blodprøver og sædanalyser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter:)

Vil bare dele noen ting med dere, fra vår prøve verden:)

Min mann tok en sædanalyse høsten 2008, den var tilnærmet normal. Vi ble gravide rett etterpå, to ganger faktisk. Den første gangen etter at jeg hadde tatt laproscopi. Mulig det hjalp litt og åpne trange passasjer.

Nå mistet vi jo begge disse to, en i uke 19 og en i uke 10. Men det jeg vil frem til er at min mann tok en ny sædanalyse nå sist uke, og den var merkbart verre:/ Og han er en frisk mann, ikke overvektig, ikke røyker drikker sjelden og i normal aktivitet.

Så budskapet mitt er jenter, vi som har vært prøvere en stund går til gynekolog, bruker kanskje hormoner og ulike vitaminer og andre tilskudd, FÅ mannen deres også sjekket:) Det kan være enkle tiltak som kan gjøres for å få bedret kvaliteten hans:)

Jeg sitter nå her for og ringe til Volvat, mulig det blir ass. befruktning på oss, siden jeg begynner "å dra litt på årene, og tiden går litt fort"...........hehe

Klem fra meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men den dårlige prøven kan komme av en infeksjon i kroppen. Bare en forkjølelse kan redusere kvaliteten.

Anbefaler forresten Riksen, hvis dere har tid til å vente;-)

Lykke til!

Skrevet

Åj, ja der ser du - det er lurt å sjekke mennene også - man regner liksom alltid med at det er fruene det er noe "feil" på - men sånn er det jo ikke alltid.

Godt dere fikk sjekket - men det er er kanskje ingen "lur" for dårlig sædkvalitet ?

Mange menn er "flinke" til å ødelegge kvaliteten uten å være klar over det også - de sitter mye med laptop i fanget, kjører setevarmer nå om vinteren, bruker trange truser/bukser og driver mye med sykling/spinning.

Godt å høre fra deg igjen Tirilgirl - glad dere får hjelp.

:-)

Klem

Skrevet

Ofte er det bare en antibiotikakur som skal til for å få fart på svømmerne, spesielt hvis man har hatt klamydia eller andre infeksjoner.

Er derfor de sjekker mannen først under utredningen.

Skrevet

Godt å vite dette her.

Ville bare tro at selv om han er frisk som en fisk så kan sædkvaliteten være dårlig..

Skal sende mannen min på utredning asap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...