Gå til innhold

Dere som har erfaring med hevelser/vann i kroppen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er å 35+6 og har fått hevelser i føttene og det er litt småvondt. Nå er fingrene litt vonde - og det er litt hevelse i dem også. Er det vanlig? Skal det være litt vondt med slik hevelse? Opplevde det ikke i forrige svangerskap så jeg har ingen erfaring med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem som deg. Er fire uker fra termin og har hatt hevelser en god stund allerede, verst i føtter og hender. Jordmor sier det er vanlig med ubehag når man går, og når man beveger fingrene. Hun sier også at det er hormonelt betinget, og ikke mulig å unngå (selv om man kan kontrollere det til en viss grad ved å kutte ut salt osv).

Jeg har hatt mot slutten av alle mine svangerskap (dette er mitt tredje barn). Det var verst med andremann som ble født om sommeren, med rekordhøye temperaturer de siste ukene før jeg fødte.

Trøst deg med at det går veldig fort over etter fødselen, og da kommer du til å føle deg kjempetynn:)

Skrevet

Ikke mye behagelig nei!!

Kjøp deg ett par støttestrømper eller flere på apoteket. Koster 2-300 kroner pr. par. Trenger ikke å kjøpe de hos bandagist sånn i begynnelsen synes jeg om det ikke er så mye da jo de og er veldig dyre...

Mål ankelen når du vvåkner om morgenen før du står opp. Målene på strømpene er enten i skostr eller i lengde rundt ankelen.

Pass på å bruke tid på sofaen og ha beina høyt og krev massasje. Store tak mot hjertet!

Sitter du mye på en kontorstol f.eks gjør dette alt vondt verre da du sperrer på undersiden av lårene. Stå da heller gjerne selv om det og er tungt.

Lov å være sliten!!!

Skrevet

Det er helt vanlig. Jeg var plaget med dette i siste svangerskap,og fikk karapal tunell syndrom i begge håndledd og kunne ikke bruke skoene mine mot slutten:) Men det gikk over nesten med en gang jeg hadde født. Det er normalt at det gjør litt vondt. prøv å gjøre bøye, strekkeøvelser med fingre og tær og rull med håndledd og ankler. Drikk mye vann og unngå salt for det kan gjøre det værre.:)

Skrevet

Tusen takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...