Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Om du har, skal ha, eller bare har tenkt tanken.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er redd for at det skal være to i magen, ja. Har UL snart.
Lady lovely locks Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Må le litt av og til når to fornøyde babyer ligger på gulvet, tenk at de er mine begge to Andre ting jeg syns er viktig: -RUTINE, RUTINE, RUTINE. Du er nøtt å finne en rutine som passer deg og dine barn. -Du klarer det du vil klare!!!! -Hvis det føles overveldene i starten så kan jeg trøste deg med at ting blir lettere. Runtine vil hjelpoe deg langt på vei. - Håper du har noen som hjelper og støtter deg. Og hvis du blir tilbutt hjelp, ta i mot!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 HI her: Har nettopp fåt vite at jeg venter 2. Har hjerteklapp, og kaldsvetter.... Jeg håper jeg klarer å glede meg over denne nyheten i nærfremtid... Takk for oppløftene svar Sylihe. Koselig å høre om to fornøyde babyer på gulvet
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 hadde vært fantastisk å få to på en gang!! Trodde det var to når nr to var på vei.. ble nesten litt skuffte, var så innstilt på det.. Er tvilling selv..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har tvillinger som nå er syv år. Det var veldig hektisk de to første årene, men gleden overskygger alt. De er verdens beste venner, og er alltid to. De har stor glede av hverandre. Jeg var alene halve året, mann på sjøen. Klarte meg greit, men hadde heldigvis mye hjelp fra familien. Dette klarer du helt fint. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Det er en sunn reaksjon å kaldsvette litt. Tyder på at du tar det seriøst. Det er et STORT ansvar. Ta lit tid å tenk. Gjør noen gode forberedelser, så vil du nok snart føle deg litt mere klar om ikke så lenge.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er bare såå misunnelig! jeg skjønner at det er tøfft, og sikkert ikke så lett å la nyheten synke inn. men tenk at du for 2 gleder!!!! før jeg ble gravid ville jeg ikke ha tvillinger, men etter å ha hat jenta mi 1 år er det ikke noe jeg ønsker meg mer enn 2 på en gang:) Det kommer til å bli slitsomt, men også heelt fantastisk!! og de kommer til å bli verdens beste søsken:D ÅÅÅ, jeg håper jeg for tvillinger neste gang:)
Alle gode ting er 3:) Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har tvillinger på 1år nå, og mine erfaringer er at det er dobbelt så morsomt og dobbel glede. Jeg tror IKKE det er dobbelt så slitsomt. Litt mer krevende enn med bare 1 barn såklart, men ikke dobbelt så slitsomt. Jeg har venninner som fikk 1 barn omtrent samtidig som jeg fikk 2, og de har vært mer slitne og klaget mer enn meg. Man får ikke mer enn man klarer å håndtere:) Barna får så stor glede av hverandre allerede veldig tidlig, og kan leke på gulvet sammen, men andre enlinger er veldig mammadalter og henger i skjørtet til mamma hele dagen.Tror det er enklere med tvillinger.. Rutiner er som sagt over her: viktig! hadde ikke gått så bra her uten. Og ta i mot hjelp når folk tilbyr seg, er veldig deilig med litt fri i mellom, og jeg tror det er veldig sunt å savne barna litt oxo.Man blir i så mye bedre humør etterpå . Skjønner at du hadde litt panikk når du fikk sjokket om tvillinger, men det gir seg etter noen dager og du begynner å gleede deg:) HUSK AT DU ER DOBBELT SÅ HELDIG! Vet ikke om du har barn fra før, men om du ikke har det, så har du ikke noe å sammenligne med og det nye livet blir fort en vane. Tror det er mer slitsomt for de som er vant til kun å ha en baby fra før..? Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #11 Skrevet 21. januar 2010 Vi har tvillinger i hver generasjon, og har vært rimelig nervøs for at det skal bli min tur når jeg gikk gravid i 2006 og 2008. Idag så er det nesten så jeg med angst ikke tar sjansen for en tredje, i tilfelle vi skulle ende opp med fire.. Hadde jo vært typisk Er sikkert en velsignelse når man har fått de, man har jo akkurat ikke noe valg når man først er gravid med tvillinger. Og da må en nesten sluke sjokket og planlegge, planlegge og planlegge Men ønsker meg ikke det nå.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har to i magen, en jente og en gutt. vi visste ikke fra starten av at det var to, men hadde det litt i bakhodet fordi min far hele tiden sa at det kom til å bli to fra han fikk vite at jeg var gravid. Fant det ut på ordinær ul, og vi ble jo overrasket ,men ikke sjokkert. Er nå kommet til uke 34 +4 og vi gleder oss vilt til å møte våre små vidunder. ikke minst gleder mor seg til å slippe tyngden av dem i magen. må innrømme at jeg begynner å slite litt nå. de er store barn, estimert til å veie ca 2380 hver så det begynner å kjennes på kroppen:) men tror jeg kommer til å glemme alle ondtene som jeg klager på pr i dag når vi endelig får dem ut:) Det som har irritert meg mest gjennom svangerskapet er at det er så mange som kun er fokusert på at det er mye jobb med to stykker på en gang- har ofte fått kommentaren: åh stakkars dere, dere har mye jobb i vente. svarer bare at vi får jo dobbel glede også. i tillegg så er det masse glede i det noen kaller for jobb. Har også hørt at rutiner er svært viktig med tvillinger, men jeg lurer jo selvfølgelig på hvordan det er best å gå fram for å få rutinene da:) er førstegangs- så jeg har ikke erfaring med dette fra før.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #13 Skrevet 21. januar 2010 Fikk vite på ordinær ul for 1 uke siden at vi venter tvillinger. Ingen tvillinger i familien. Er redd det blir dobbelt så slitsomt, enn med bare 1. Og "irriterer" meg litt når alle snakker om dobbel glede etc. Håper virkelig bare at det stemmer Og at vi klarer å innføre rutiner med disse he he Samtidig er jeg overlykkelig og tårene renner non stop. Hvilken glede og for et mirakel Så er endel følelser i sving her i gården ja. Er nok i sjokk enda !
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #14 Skrevet 21. januar 2010 Jeg også fikk småpanikk når jeg fikk vite at det var to små nurk som var inne i magen min. Men nå, i uke 34, virker det helt unaturlig for meg å bare skulle få en unge om gangen! Man venner seg til det.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #15 Skrevet 21. januar 2010 gratulerer til alle dere med to:) Jeg har alltid ønsket meg tvillinger - men har fått ett barn nå nylig, og jeg har hendene fulle, men det er sikkert som de sier. Rutine, rutine, rutine! Lykke til i alle fall!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #16 Skrevet 21. januar 2010 Vi fikk først en, så tvillinger og så en igjen, og vtillinger er overhodet ikke dobbelt så slitsomt! Det er dobbelt så moro!! Faktisk så var det nesten enklere med to babyer enn med en. De hadde alltid selskap i hverandre, så de kunne pludre i evigheter for seg selv mens jeg gjorde andre ting i huset. Trengte aldri å "aktivisere" dem, og de sov bedre om natten når de lå to i samme seng. De var jo aldri alene, hadde alltid nærkontakt. Jeg var heldig og fikk gode spise og soverutiner på dem, så de var samkjørte. Også så spennende med tvillinger, jeg elsker å sitte og studere dem og se hvor ulike de egentlig er. Og de sterke båndene dem i mellom, det er helt spesielt! Jeg har bare positive tanker rundt et å ha tvillinger, jeg syns det er helt supert, og jeg er så takknemlig for at jeg fikk oppleve å bli tvillingmamma! God på logistikk blir man jo uansett med flere barn :-)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #17 Skrevet 21. januar 2010 Gratulerer så masse! Rutiner er veldig viktig ja! Jeg var også i sjokk, tok meg noen uker å fordøye nyheten om at det var TRE i magen. Nå har jeg to fine jenter, den tredje sluttet å utvikle seg i magen. Jeg syns det har vært dobbelt slitsomt, men det har sine grunner, de var ekstrempremature og har hatt følger av det.. Men nå er det veldig stas, når de begynner å bli store ( snart 4 år ) og merker gledene av hverandre:) Du blir nok komfortabel med tanken etterhvert:) Meld deg inn i Tvillingforeldreforeningen feks, de har også tvillingkurs les på Dobbel Glede og høst erfaringer..det er lurt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #18 Skrevet 21. januar 2010 There`s two to wash There`s two to dry There`s two who argue There`s two who cry One`s in the mud having a ball the other holds a crayon another mark on the wall Someday seems endless my patience grows thin Why was i chosen to be mother of twins?? The answer is clear at the end of the day as i tuck them in bed an to myself say There`s two to kiss There`s two to hug And the best of all there`s two to love....<3<3
Lemonia Skrevet 21. januar 2010 #19 Skrevet 21. januar 2010 Jeg tar jo det jeg får, men jeg har overhodet ikke noe ønske om tvillinger. Kan ikke helt se stasen, det er jo ingenting som er bedre med to på en gang i forhold til en. Dessuten ville jeg foretrekke å kunne gi all oppmerksomhet til en om gangen i stedet for å måtte dele meg, det er jo klart at tvillinger ikke kan få like mye oppmerksomhet. Det er noe annet med søsken, for da er storesøsknene eldre og klarer mer selv, tvillinger er på samme nivå hele tiden. Og så må det være mye mer arbeid. Vi har en utrolig snill, medgjørlig og fleksibel gutt. Aldri vært sutrete, sovet godt om natten fra tidlig, leker fint alene osv. Likevel kan jeg ikke forestille meg å ha to på en gang, selv om det var to som ham. Klart jeg ville bli glad i tvillinger om jeg fikk dem, men jeg håper likevel inderlig jeg får mine én og én.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #20 Skrevet 21. januar 2010 jeg er tvilling... =) har har fire barn selv...ingen tvilling... egentlig glad for det!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #21 Skrevet 21. januar 2010 Jeg kan faktisk signere mesteparten Lemonia skriver:-) Jeg syns det var vanskelig å føle at jeg ikke strakk til, at jeg ikke kunne gi oppmerksomhet som jeg ville..jeg ønsker meg virkelig en neste gang, som jeg kan overøse med oppmerksomhet, bære i sjal lettere feks.. Men jeg ville selvfølgelig aldri vært foruten mine 2! Det ER stas med tvillinger, men jeg har aldri ønsket meg det. Aldri tenkt tanken egentlig. Meg med ekstrempremature oppi her
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #22 Skrevet 21. januar 2010 Det sies det er mye mer slitsomt med ett barn som har kolikk, enn tvillinger som ikke har det.
Gjest Mylian med twins Skrevet 21. januar 2010 #23 Skrevet 21. januar 2010 Mulig det er mindre slitsomt med ETT barn med kolikk, enn tvillinger uten, men begge mine hadde kolikk. Å ha tvillinger var JÆVLIG de første 3mnd. Det eneste som var ålreit var å ha besøk, da kunne andre holde ungene. Det var deilig å gå ute for da sov de. Nå er det veldig koselig, men slitsomt. Tankene du har nå er vanlige når du er gravid, men når du får tvillinger så tenker du at de kunne aldri vært noe annet. Og det er jo så deilig med to stykker å kose med, to stykker som smiler. Gode tips: Rutiner Avlastning - VIKTIG!! har du noen så be om HJELP! Vi hadde ikke noen til å hjelpe oss og det var TØFT. Du kan også søke homestart om kommunen din har dette. Sov når du kan. Sov på skift. Del på det. Mistenker du kolikk e.l - kom deg til manuellterapeut/kiropraktor. Bruk alle tipsene i boka. Da mine hadde kolikk gikk det vel nesten en flaske sukkervann om dagen.. Hoho.. Nå er de snart 4mnd og ting er så mye bedre. 3mndkneika er hard!!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #24 Skrevet 22. januar 2010 De 6 første ukene er de værste. Noen sier 3-4 mnd. Det blir bedre med tiden...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #25 Skrevet 22. januar 2010 Tar du 20 tvillingforeldrer å spør hvilken periode de synes var værst,får du sikker 20 svar! Likedan med de som har 1 barn. Alle opplever det forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå