Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Har dere brukt en spesiell diett? Sverger dere til lavkarbo eller lite kalorier? Trener dere? Har dere gått ned i vekt? Hva er ditt beste slanketips?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Har dere brukt en spesiell diett? har prøvd det meste, men lavkarbo eller ketolyse er det som fungerer for meg, har pcos, så lavkalori har liten effekt Sverger dere til lavkarbo eller lite kalorier? lavkarbo Trener dere? ja, innimellom. Jeg hater det egentlig så det blir i faser. Har dere gått ned i vekt? har gått ned i vekt mange ganger, har dessverre gått mye opp og ned. Det skyldes nok fordi jeg ikke fant ut av lavkarbo før for 5 år siden. Har også vært gravid 2 ganger de siste 3 årene. Hva er ditt beste slanketips? Slutte å telle kalorier og lære seg lavkarbo i stedet. Ikke gå for hardt til verks slik at man gir opp ett 3 uker. Å prøve å finne erstatninger for søtsaker ser jeg heller ingen grunn til. Etter en liten stund uten sukker forsvinner behovet. Prøver man med erstatninger vil behovet være der og plage en hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Et annet tips er å kjøpe seg nye klær og gjøre seg fin med litt ny sminke og hudpleie når en starter å slanke seg. Ikke tenk at en skal vente til målet for vekta er nådd, da stresser en så mye mer. Kanskje når en ikke målet heller. Det er veldig viktig å føle seg vel under prossesen også.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Har meldt meg inn i vektklubb.no Beste slanketips, spis sunnere ( det er faktisk ikke mulig å bli tynn hvis du gofler i deg 200 g melkesjokolade hver kveld, egen erfaring ja) og beveg deg mer. Du trenger ikke nødvendigvis melde deg inn på sats. gå istede for å ta buss/bil, ta trappa ikke heisen. Kommer du deg ikke ut for å trene/gå tur på kveldstid? Kjøp en ergometersykkel e.l og trå mens du ser på tv
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har kuttet ned alt av unødvendig sukker (noe sukker blir det jo uansett i mat osv, men spiser ikke kaker, sjokolade osv), brød og poteter. Ellers spiser jeg fem-seks måltider fordelt utover dagen og aldri mat etter klokken er åtte. Jogger tre dager i uka (45 minutter) og koser meg med bodycombat/bodyjam tre dager i uken. Har gått ned 18 kilo siden 1.juli og blitt mye fastere i fisken
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er vel en ekspert nærmest.. JEg har vært innlagt for anorexia, og slitt med vekt og selvbilde i mange år..Trodde meg frisk og ikke mer opphengt i vekt enn normalt da jeg ble gravid første gang, men det var ikke så enkelt... Å spise bare sunn mat, kute ut alt man liker som sjokolade, pizza, vin, brus,- det er dødfødt..Når man har sprukket en gang, så er terkeselen lavere til neste sprekk og før man aner det er man tilbake i gammel "tralt"... Og jer er sånn at klarer jeg meg uten "god mat" og "god saker",- så klarer jeg meg uten salaten og rugbrødet og fisken også..ALtså, om je gikke "får lov" til åkose meg, så er det like så greit og ikke spise noe....Ja, mulig anorexia ligger i "genene",- faktisk.:For sånn tenker jeg...Og går jeg sulten for ofte så blir sulten en "venn", go jeg føler emg uvel så lenge jeg ikke er misnt LITT sulten.. Har prøvd lavkarbo, men jeg ble syk og gikk IKKE ned i vekt. Har prøvd fettfri diett, men gikk heller ikke da my ene di vekt..har trent uliek ting, men ikke fått til særlig nedgang. Ikke følt jeg har "fått tilbake" det jeg har "ofret".....Etter jeg fikk førstemann så fant jeg ut at vekta MÅTTE det gjøres noe med (hadde gått opp MYE; og hadde smerter grunnet vekt), men innså at slanking, DET kan jeg ikke gjøre..Jeg vil bli sur, og mislykkes med hele, eller jeg risikerer og bli syk igjen..Faktisk.... SÅ jeg endret litt etter litt på det dalgie kosthold...Ikke store endinger, og når hver ending var blitt "normalt", så gjorde jeg enda et tiltak for et sunnere liv..Jge staret opp med trening 3 ganger i uka, og når tre økter i uka var noe jeg gjennomførte uten mer planlegging, uten pes, så la jeg inn ei økt til...SÅ økte jeg på mengde trening, og litt etter litt ble det sunnere matvanre, mere og mer trening, og jeg sluttet og veie meg i tillegg... JEg satte meg mål som å greie og jogge ei 5 km lang løype, så satte jeg meg som mål og løpe den på en viss tid..SÅ satte jeg meg som mål og greie 10 push-ups UTEN knærne nedi osv osv...Og disse målene ble nådd, og det var enkelt, og det var moro..FOr jeg lyktes med disse....Og plutselig en dag, etter at nummer to var født, jeg var på første joggetur etter en vinter med innetrening, så kjente jeg at,- DETTE LIKER JEG:.EJg liker å jogge, liker og være ute, høre på musikken min og sette meg mål for joggeturen etter dagsformet..SKal jeg jogge langt og lenge og "ta det med ro"??Skal jeg komme meg rundt en kortere løype på så mange minutter..Skal jeg bare ta en kort-.kort tur og avlutte med intervaller og ei lengre styrkeøkt..Så deilig og ha så enkle og trivielle mål og tanker i hodet..Ungemas, jobb og husarbeid ble glemt...... Og fra jeg fikk førstemann, inkl en graviditet til, så kom jeg meg ned i i vekt, uten at det var noe mål..Jeg har hatt stabil vekt i 2,5 år nå. JEg spiser hva jeg vil i helgene, spsier helt vanlig mat i ukedagene, tar meg en godbit om jeg har lyst på det, selv på mandag, og jeg trener 6-7 dager i uka, fordi jeg LIKER det....OG det er en nødvendig avkobling for meg... Form meg var det å GRADVIS endre livsstil, innføre trening litt etter litt, og SLUTTE og tenke på vekt og cm, som gjorde at jeg nådde en stabil vekt, som jeg lever godt med mtp at jeg hodler meg frisk, er smertefri og grier og henge med i en normal småbarnsmors hverdag....Jeg mener slankekrer og plutselig omlegging av livsstil burde vært forbudt, såfremt det ike er umiddelbar fare for liv..Man vi lmest sannsynlig mislykkes om man fra en dag til en annen skal endre hele livet sitt,- for evig og alltid...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 ketolyse -20 kilo på en periode på litt over 2 måneder ( feb-april) veldig fornøyd med den kuren... vært gravid etter på så la jo på meg men skal begynn igjen når jeg er ferdig og amme.. null trening men går mye i jobbe og sont så fikk jo litt luft..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 * Har aldri brukt noen spesiell diett, har kun lagt om kostholdet slik at det inneholder mer protein og grønnsaker og så godt som null "dritt" (godteri/drittmat/kaffedrinker/usunt generelt) * Har aldri forsøkt meg på lavkarbodietter, og har heller aldri fått i meg mindre kalorier enn det som anbefales for at kroppen skal kunne fortsette en sunn forbrenning. Med min høyde (1,70) skal jeg ikke under ca 1650 kcal pr døgn selv om jeg vil ned i vekt - og det er de dagene jeg IKKE trener! Men det funker som bare det, selv om vektnedgangen nok tar lenger tid enn om man "sulter" seg. Resultatet blir bare så mye, myyye bedre og lettere å holde!! * Trening er et must. Ellers har man kun sjans til å få en slank, slapp kropp. Jeg vil heller ha en stram litt større kropp enn en slank, slapp kropp! Er du ikke enig?? * Har brukt denne "metoden" 2 ganger, (men graviditeter har ødelagt noe etter hver gang pga mye slappere kropp og litt vektøkning etter fødsel) Begge gangene gikk jeg ned ganske mye i vekt (7-10 kg), men resultatet virket virkelig MYE større enn vektnedgangen skulle tilsi. Gikk ned flere klesstørrelser og maaaange centimeter her-og-der, og så ut som om jeg hadde mye lenger ben og flatere mage enn "bare" noen få kg skulle tilsi. Mitt beste slanketips er å kutte ut drittmat i det daglige, ikke unne seg LITT engang (litt hver dag = mye totalt!) og heller skeie bittelitt ut på lørdager hvis man absolutt må. Kosholdet har sååå mye å si for om man klarer å gå ned i vekt, og holde seg der nede! Dessuten MÅ du trene. Øker du muskelmassen, øker du forbrenningen! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Har dere brukt en spesiell diett? Jeg har prøvd mye opp igjennom, med vekslende hell. Nå har jeg kastet meg på lavkarbo. Sverger dere til lavkarbo eller lite kalorier? Lavkarbo. Har slanket meg med lavkalori ved flere anledninger, men det har veldig liten effekt på min kropp. Jeg vedder på at jeg kan legge på meg av grøvbrød og salatblader... Trener dere? Ja, men ikke veldig mye. Har dere gått ned i vekt? Ja. 7 kilo siden 1. november, og det er masse til å være meg, for jeg har flere kroniske sykdommer som gjør vekttap veldig vanskelig. Hva er ditt beste slanketips? Sett deg kortsiktige og oppnåelige mål. Istedenfor å tenke at du skal gå ned 40 kilo, så bestem deg for å gå ned 5, eller et annet tall som føles innen rekkevidde. Når du har nådd det målet, så setter du et nytt. Skaff deg en eller flere støttespillere som du kan få skryte og sutre til. Bestem deg for en utskeielsesdag hver 14. dag, hvor du kan glede deg til å spise f. eks pizza, sjokolade eller kake. Tren styrke, ikke bare utholdenhet. Styrke bygger muskler som forbrenner fett, og du strammer opp kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå