Gå til innhold

åh.. så hoven, så hoven =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som hovner skikkelig i beina om kvelden eller?

Sitter her med føtter på størrelse med big foot sine og noen fotball legger som ikke ligner grisen :P

Er så hoven at det rett og slett gjør vondt.. Kan kjenne det prikker i føttene sånn som når beinet holder på å sovne..

Hva kan man gjøre for å ikke hovne så mye? =/

Tips noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaaaaaaaaa, gjett om. Har nettopp gått over hit, så synes det er litt tidlig også....men har vært slik en stund.

Ikke bli for varm på bena har jeg funnet ut hjelper, evt dusje de i kaldt vann. Det lindrer litt i alle fall. Holde seg unna salt, men det vet du sikkert.

Skrevet

Vann skal vann fordrive sies det:) Drikk mye, det har hjulpet meg endel iallefall.

Ligg med bena høyt, ikke spis salt, bruk støttestrømper, ikke gå/stå for lenge i gangen, få gubben til å gi deg fotmassasje:)

Det er de rådene jeg har fått:)

Skrevet

Slik hadde jeg det ca en uke før fødselen startet sist. Hadde elefantføtter som jeg kalte det, hi hi. Har lest at det er vanlig når fødselen nærmer seg pga det økte trykket. For meg var det ingenting som hjalp. Låg med bena høgt og drakk mye vann, men den gang ei. Eneste som hjalp var å få jenta til verden. ;-)

Lykke til.

Skrevet

Jeg har selv vært veldig plaget med hovne bein og armer ( fra albuen og ned til og med hendene). Jeg har gått til akupunktur som har gjort underverker! Det har ikke blitt borte, men BETYDELIG redusert. I tillegg fikk jeg et tips fra min akupunktør om å drikke byggavkok med sitron i. For mye vanlig vann kan samles opp i kroppen å gjøre vondt værre sa hun. Dette fordi det er mors nyrefunksjon som ikke fungerer helt som den skal når en er gravid, og noen får dette problemet.

Byggavkok: Kok opp 2 liter vann med 60 gram hele byggryn ( fås kjøpt i alle dagligvarer og koster en tier ca). Kok det så lenge at det reduseres til halv mengde (1 liter). Sil av byggrynene og avkjøl. Tilsett saften av en sitron på den literen som er igjen. Drikkes avkjølt. Ca 4 glass om dagen! Gjorde susen etter noen dager på meg, og jeg var så ille at jeg ikke kunne bevege hendene om natten og mistet føligheten fra albuen og ned!!!

EN ting til, hørte av legen min at de som har hevelser/ ødemer, ofte har lettere fødeseler + at det lettere kommer til hektene etter fødsel! Så vi tar med oss det og håper på det :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...