Snabeltann Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Helsesøster sier han er som en 6 mnd gammel baby i utviklingen. Han har snudd seg både fra mage til rygg og fra rygg til mage fra han var 2 mnd. Han åler seg rundt i sirkel og litt fremover nå( nok til å krype ut av lekematten sin..) Han er akkurat blitt 4 mnd, og vet ikke hvordan jeg skal løse det ekstreme sittebehovet hans, kan virkelig ikke "tvinge" han ned i 2 måneder til.. Han sitter som en påle med litt støtte i ryggen på gulvet, og han vil GJERNE sitte i høystol (han tipper ikke). Ligge eller halvsitte i vippestol eller vogn er helt uaktuelt, han setter seg bare opp selv. Magemusklene er helt sinnsyke! Når han er så sterk og tidlig ute ellers, så må det være lov å la han sitte.. eller?
Suss@ med 3 gutter Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 De skla egentlig ikke settes opp før de kan sette seg opp selv. men litt av gangen tror eg ikke gjør noe, men ville ikke gørt det for lenge av gangen:)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Samme med min baby... hun er og 4 mnd og har vært sånn lenge. Nå har vi skiftet til sportsdelen fordi hun ikke ville ligge i vogna. Er jo litt bekymret for om det ikke er bra for ryggen hennes... hun vil egentlig sitte enda høyere opp enn det hun nå gjør i sportsvognen, men jeg vet ikke om jeg tør å la henne sitte på høyeste stillet...
MammanTilEmma❤ Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 fysioterapauten til jenta sa at man skal vartfall ikke settes opp mens de er på gulvet å leker.. bedre at de får bevege seg fritt.. jenta mi er også sånn.. bestandi vært!! hun sitter oppreist i fange, å litt i vogna.. men ellers så ligger hun på gulvet eller i vippestolen.
3-SmåSøteTroll Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Vel, ikke ta alderen som utgangspunkt i når han kan sitte, men når han setter seg opp selv er det helt greit. Da eldste jenta var 4 mnd satt hun seg opp selv og begynte å krype, Hs sa da hun ikke skulle sitte grunnet alderen, men barnelegen sa selvfølgelig kan dem sitte når dem klarer det selv. Lillegutt nå er 5 mnd, og får sitte i høystol ved måltider, men med god støtte i ryggen. Hs sa denne gangen at litt skader ikke så lenge man ikke overdriver
Studine mevik Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Det var nesten som å høre en beskrivelse av gutten min. Han har aket seg opp i vogna på albuene siden han var rundt 3mnd og nekter å ligge på fanget. han skal sitte. Vippestolen har den siste tiden bare blitt brukt når han får grøt eller middag. Nå er han 7mnd og vi har byttet ut vippestolen med høystol, men han sitter ikke i stol med mindre han skal spise. Han trives best på gulvet eller i lekegrind så lenge. I vogna sitter han med mindre han skal sove. Vi har latt han sitte på fanget, men ikke alene på gulvet. Jeg setter ryggen i vogna på siste hakket før ryggen er helt rett. Da kan han lene seg tilbake hvis han blir sliten samtidig som han kan sitte og følge med på alt hvis han ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå