Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 leverte perm papirer før ny året.. 3 uker siden.. ringt hver uke for å høre om den er blitt registrert.. men neida.. ringte idag.. og den var ennå ikke registret..han på tlf sa det pleide å ta ca en uke.. og jeg måtte ringe på nytt imorgen.... argggg....
Kongeørna Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Orker ikke å si mer enn at jeg kunne ha skrevet en (laaaaaang) bok om mitt forhold til nav. Blir rasende bare av å skrive dette.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Nesten. Jeg leverte inn søknader ( alenemor) 6. november, og fikk brev den 16. desember om at de hadde motatt søknaden =S Helt sykt. Også er det i tillegg 4 mnd behandlingtid fra de har MOTATT søknaden!!!!!!!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 send papirende på nytt - rekomandert. det pleier å hjelpe på det meste
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Jeg må være en av de få som faktisk er fornøyd med NAV. Bortsett fra at de ikke klarte å finne legeerklæringa mi da jeg søkte om fornya rehabilitering, så har det gått helt utrolig greit. (Papirene lå i mappa mi da, de klarte bare ikke å finne ut av det i datasystemet). Da jeg i høst søkte om yrkesretta attføring så tok det noen dager før jeg fikk brev om at søknad var mottatt. Saksbehandlingstiden skulle være ca 8 uker. Tre uker senere hadde jeg vedtaket i posten:) Har en suveren saksbehandler, bortsett fra at han bruker omtrent halvannen uke på å ringe tilbake, papirer går kjapt. Mulig han har telefonskrekk;)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har aldri vært innenfor nav-systemet før jeg ble gravid og jeg håper jeg slipper det i ettertid. Et mer ufunksjonelt system skal man lete lenge etter. Jeg jobber slik at det er en stor risiko for barnet, så jeg har da svangerskapspenger. Disse ble det søkt om allerede 1.juli. Når vi ikke hadde høtrt noe innen september tok jeg kontakt, men da viste det seg at de bare kunne finne igjen inntekts og skatte opplysninger. Jeg måtte derfor sende inn alt på nytt. Nå er heldigvis min arbeidsgiver såpass seriøs at han hadde tatt kopier av alle papirer som han hadde sendt inn, så jeg sendte inn alt den 7.september (rekomomandert). I midten av oktober hadde likevel ikke nav fått orden på papirene og det hele endte med at min arbeidsgiver tok telefonen og krevde et møte. På møtet i 23.oktober leverte vi igjen alle papirer og fikk denne gangen saksbehandleren til å skrive et skriv der hun informerte om at hun hadde mottatt alle papirer og at behandlingstiden var 4 uker fra dagens dato. 16.november mottok jeg papiren på at svangerskapspengene var innvillget og 19.november stod lønn for juli-oktober inne. Jeg skal ut i permisjon fra midten av februar, så allerede i desember leverte jeg inn papirene angående permisjon: - krav om ytelse ved fødsel - inntekts og skatteopplysninger for meg og mannen - lønnslipper fra oss begge - bekreftelse på graviditet (28 uker) - detaljert oversikt over fordeling av permisjon og feriedager Og hva skjer? Papirene er igjen borte! Og selv om jeg til og med har kvittering på at papirene er sendt og kan spore opp at de er hentet nekter nav for at de har fått papirene. Så nå begynner papirmølla på nytt. Jeg vet ikke hvor lang ventetid det er på fødselspengene, men jeg vet det at det ikke skal bli mulig for de å la meg ventet fire måneder på disse også.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Snakket emd nav lokal kontor idag og nav forvaltning ... og papirene er vekk.. så må sende nye.... blir så irritert.. da må sjefen skrive under på nye papirer .. alt var liksom gjort for 3 uker siden.... klarer ikke nav noe mer nå..... og hva legger dere ved søknaden?? jeg har fått beskjed om kopi av termin og inntekt og skatte skjema fra arbeidsgiver ... ikke lønnslipper var nødvendig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå