Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Noen flere her som er lei av spørsmål om babyen deres er "snill"? Vet at det sikkert bare er en uttrykksmåte, men jenta vår på 7 mnd er ikke "snill" etter de kriteriene som det virker som folk legger til grunn.. for; nei, hun legger seg ikke rolig til å sove i egen seng og sover der hele natten og ja, hun har temperament og skriker når det er noe hun ikke liker eller som ikke føles bra.. Så betyr det at hun er "slem" hun da? Gidder vanligvis ikke ta det opp når jeg får spørsmålet for jeg tror jo ikke de som spør mener noe sårende med det, men det føles litt vondt og jeg blir så lei..
Vilja<3 Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har aldri brukt det uttrykket, nettopp fordi jeg synes det er et dumt spørsmål. Alle babyer er jo snille. Er noe annet å spørre om hun er rolig, sover om natten osv. Men snill? Hallo!
Romeren Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Det skjønner jeg godt. Jeg har det som man kan kalle "en snill baby" etter de kriteriene, men jeg liker ikke betegnelsen likevel. Synes det høres rart ut, og kaller han heller "rolig".
Ranveig R Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Einig i at det er eit tåpeleg uttrykk. Ein kan ikkje vere snill før ein er stor/utvikla nok til å vere slem, altså gjere slemme ting med vilje. Før ein veit forskjell på snill og slem kan ein heller ikkje VERE nokon av delane. Guten vår var veldig uroleg som baby, sov lite, skreik mykje osv. Fekk til stadighetspørsmål om han var snill, og eg svarte konsekvent at han er akkurat like SNILL som alle andre babyar. Då klarte folk flest å omformulere seg og spørre om han sov godt osv.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Endelig noen andre som tenker som meg. Jeg har aldri spurt noen om dette spørsmålet selv. Det er dummeste spørsmålet jeg vet om, selv om jeg vet at det ikke er vondt ment og bare en betegnelse på om babyen er rolig. Hvis noen spør meg om jenta vår er snill, så pleier jeg å se litt forundret på dem og spør: "javisst!!! skulle hun være slem eller ond på noe vis ?????" Synes det er ufint å mene at babyer som gråter, har vondt ofte... og ja, rett og slett bare er babyer på sin egen måte, ikke skal få bli omtalt som snill. Vi har ei jente som spiste hele tiden, måtte bysses ofte (og må bysses mye fortsatt). Ja, jeg ble sliten og lei, men babyen min er da snill fordi om. Når hun er våken, opplagt og mett så finnes det ikke en bedre baby (for meg). Hun smiler, pludrer og ler og er helt herlig. Det finnes da ikke babyer som er slem eller ond på noen måte...
Tante Blås Squaw Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Jeg syns også det er fullstendig feil uttrykk. Unger kan være vanskelige, enkle, bråkete, stille, utagerende, whatever - men "snill" og "slem" passer ikke å beskrive unger med.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Tror ikke man mener noe galt med å spørre om babyen er snill. Har hatt både snille og ikke fullt så snille babyer, men har da hverken blitt irritert, såret eller lei for slike spørsmål. Mye man skal henge seg opp i.....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Jeg ergrer meg også over slik spørsmål. "Er han snill?". Jeg har svart at han er snill, men ganske krevende. En mener jo ikke at babyen er slem. Enig med HI, tankeløst og dumt!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Det er litt feil å si det, ja, men jeg tror de fleste forstår betydningen av det, det er nok ingen som virkelig mener at en baby ikke er snill. Ikke noe å henge seg opp i synes jeg.
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Spør i så fall om de mener at enkelte babyer er slemme. De er i så fall ikke så veldig greie selv. Det blir helt feil å kalle noen babyer snille, som om man er slem om man har mye å melde fra til mor og far om...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #11 Skrevet 21. januar 2010 Jeg ser ikke helt problemet jeg da, som du selv sier er det bare en uttrykksmåte. Jeg spør ikke andre om babyen er snill, men jeg kan godt si at min baby er veldig snill og jeg får ofte høre fra andre at han er snill. Det er jo ingen som mener at babyer som sover dårlig, gråter mye, er sutrete osv er slemme likevel.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 så sant hi ... har tenkt tanken mange ganger selv også!! som om en baby klarer å være slem?? bare fordi han ikke klarer å sovne når mor/far legger den alene i en seng.. eller fordi den gråter..antagelig grunnet ubehag av ett eller annet slag.. kolikkbarn må jo være kjempeslemme etter bim standarden.. he he he.. Hi du har ett kjempe godt påeng!! thi hi.. og alle babyer har jo forutsetning for å "velge" å være snill... eh...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå