Expat Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Bodyer og ullundertrøyer blir liksom flomsete etter bare noen vask. Hva skjer? Det var da ikke slik sist vi hadde baby og bodyene ble vasket sammen med alt det andre da også!
Ugl@ Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Vet. Funnet ut at ulltøy holder seg best når jeg vasker for hånd med Milo....det er enten det eller samment med annet, synes det er sløseri å vaske i maskin hvis det er noen få plagg.
Expat Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2010 Blenda sensitive... Men det var lignende "sensitive" såpe sist og?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Da tror jeg du var heldig sist..... ull må vaskes med vaskemiddel som er beregnet for ull.
MintCondition Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Man må alltid vaske med ullvask-såpe ja. Jeg bruker Nøstebarn sin, mye bedre enn Milo sin, og utrolig mye drøyere
It's all about me Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Vasker du med Blanda har du dessverre nå masse ull uten ullens effekt. Vanlig vaskemiddel dreper ullen og holder ikke på varmen på lik linje som ull vasket med middel beregnet på ull, som Milo.
lille sprelle Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Vasker ulltøyet for seg med lanolinsåpe. Fåes på enkelte apotek. Fungerer fint! Husk å ikke bruke tøymykner på ulltøyet og kjør på ullprogram!
prekæs Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Vanlig vaskemiddel tærer på ulltøy og gjør det tynt. Sensitiv er flott, men ikke på ull. Bruker Milo uten parfyme, den er helt grei og gjør klærna rene. I tillegg er Milo grei å få tak i. Har også gallesåpe ståendes og den har blitt anbefalt på flekker. For å rasjonalisere() kan jeg godt vaske vanlig finvask sammen med ulltøyet med milo bare for å få full maskin.
Nurse80 Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Er veldig godt fornøyd med Peanuts ulltøyet med sauer på fra h og m ( tror jeg). Vasker med milo på ullprogram. Like fint og ikke hull. Har noen som blir tynne og hull i etter få vasker, f.eks Pierre Robert og Spar kjøp sin "tom og trine".
prekæs Skrevet 21. januar 2010 #11 Skrevet 21. januar 2010 Jeg kjøpte to sett fra Pierre Robert i høst og er veldig imponert over kvaliteten, både på ulla og passform. Vi har flere andre ullmerker, men minsten vil kun bruke PR sitt. I tillegg er det fine farger.
lure Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Her har vi ull fra janus pierre robert sparkjøps tom og trine og apoteke sin (sokkene er super fine) Alle er vasket likt, men tom og trine er hullete og apoteket sitt er "knutete" akuret som fibrene klumper seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå