Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har nettopp oppdaget at jeg er gravid. Det skulle egentlig ikke kunne skje, siden min mann er sterilisert. Nei, jeg har ikke vært utro. ;-) Men jeg har jo hørt at slikt kan forekomme likevel... Jeg er jo selvfølgelig kjempeglad, selv om vi egentlig ikke skulle ha flere. Men jeg er også veldig bekymret. Jeg er midlertidig ufør, og ikke i stand til å komme meg tilbake i jobb med det første. Jeg har blandt annet ME, og er i den forbindelse fryktelig sliten osv. Hvordan jeg skal makte en liten en til aner jeg ikke. Men det er vel som med alt annet, at oppgaven vokser på en. Man klarer alt man MÅ klare. Er jo noe helt annet å ha et eget barn og å passe andre sine. Man blir vandt til å ha dem rundt seg hele tiden, og har en helt egen ro med det hele. Jeg er ikke akkurat den som stresse heller. En annen ting som bekymrer meg er det økonomiske. Hva skjer med trygden min? Får jeg noe fødselspenger? Kan evt min mann ta hele permisjonen, siden jeg likevel er ufør? Jeg har jo behov for å ha ham mer hjemme enn sist vi fikk barn siden jeg er så sliten som jeg er... Han har reisejobb og kan være borte i 4-8 uker av gangen. Det blir ikke akkurat lett for meg i den situasjonen jeg er i nå. Vi har ikke familie i nærheten som kan hjelpe til heller. Forrige gang gikk det helt fint. Jeg storkoste meg hjemme med vesla uansett om han var hjemme eller ikke. Var selvfølgelig lettere da han var hjemme, men ikke problematisk da han var ute. Noen som vet noe om dette? Jeg skal selvfølgelig snakke med NAV for å finne ut av ting, men ikke helt enda. Først må jeg på min første legesjekk og få bekreftet at det er noe inni magen min. Ikke minst må jeg finne ut om alt står bra til inni der, siden jeg går på en del medisiner som man ikke bør bruke under graviditet... Alkohol har jeg også drukket, så man kan si jeg er fryktelig bekymret. Jeg er nok ikke mer enn ca 3 uker på vei, i følge kalenderen min og symptomene. Selv om vi ikke skulle ha flere så ønsker jeg av hele mitt hjerte at dette går bra, og at jeg føder frem et friskt og velskapt barn. Om alt er bra så tar jeg alle de andre bekymringene som de kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå