grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 fødselen min sist var helt forferdelig.. tok 32 timer og på sykehuset gjorde de mye feil.. dette har ført til at jeg har fått angst for å føde denne gangen og i morgen skal jeg inn til første samtale på sykehuset.. gruer meg skikkelig.. er så redd for at de skal avføye meg og bagatelisere hele greia...
mamma til 4 :) Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 heihei! har du skrevet ned stikkord omkring dine tanker, angsten? Jeg skal på sykehuset for samtale ang planlagt ks, jm anbefalte meg å skrive ned stikkord. Sånn at du får sagt hvordan du VIRKELIG har det... Lykke til, dette ordner seg skal du se!
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 lykke til !! Sksl du søke om å få ks?
LL79 Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 På mange sykehus fins det jordmødre som er veldig flinke til å snakke med fødende med angst. Ofte er jo andre fødsel mye lettere... Hvor skal du føde da?
tingeling81 Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Lykke til! Dei tar deg nok på alvor :-) bra at du får komme til samtale, så kan dei hjelpe deg!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2010 domme sykehuset ringte 50 minutter før timen og avlyste pga sykdom:( jeg fikk ikke sove i natt.. bare mota meg skikkelig opp.. og nå må jeg mote meg opp helt på nytt i neste uke en gang:( nei skal ikke søke om ks.. vil for alt i verden IKKE ha ks.. reagerer veldig lite på smertestillende så ks er absolutt siste utvei..
Bellbaby Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Huff, det er ikke noe særlig når sykehuset da måtte avlyse.. Det er bra at du skal til samtale, da er sannsynligheten stor for at du får en bedre opplevelse neste gang. Har hørt at sånt tas veldig alvorlig. Synes det er godt å høre at du ikke skal søke om ks. Jeg har all respekt for de som gjør det, men har venninner som har tatt det som har slitt fryktelig lenge etterpå - noe man som regel ikke gjør ved vaginal fødsel. Håper det går bra med samtalen neste uke :-)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Vet du, jeg hadde en fødsel på 37,5 time, som endte med vakumforløsning. Etter gjennomgangen vet jeg hva jeg gikk gjennom forrige gang, og dermed kan jeg forbrede meg bedre til den delen av fødselen som var værst - pressriene i mitt tilfelle... Du får også ryddet opp litt i tankene dine:-)) Jeg gråt, hikstet og tørka snørr under samtalen;-) Men det ble ganske mye mer ryddig etterpå:-) De tok meg iallefall på alvor og tilbød ks, men det vil jeg heller ikke ha:-o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå