Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har ei jente på 5. Hun har 2 jevnaldrende besteveninner fra barnehagen. De har vært et trekløvver siden før de fyllte 2. Problemet er at nå har de to andre begynnt å interesere seg for dataspill. Datteren min er ikke intereser i det heletatt. Hun vil ikke forsøke en gang. Jeg tror det kan skyldes, i hvertfal delevis, at hun ikke er flink til slike ting. Da blir det jo ikke morsomt heller. Hun er også ganske redd for å dumme seg ut. Det skal mye til at hun vil forsøke noe hun tror hun ikke vil mestre. Her hjemme har vi lite av slike spill. Jeg har sansen for et godt eventyrspill, men ellers er det ingen av oss som bruker noe tid på det. For tiden er det ganske sårt at disse to veninnene bare vil spille og derfor ikke vil være med min jente hjem lengre eller ha besøk av henne. I barnehagen leker de som vanlig, men etter barnehagtid er de ikke interesert i å være sammen. Hva tror dere er best å gjøre? Vente, uten å gjøre noe, på at det skal ordne seg selv? Prøve å løre jenta å spille? Invitere jentene på noe spessielt som kino, lekeland, svømmehallen eller liknende? Oppmuntre datteren vår til å heller være sammen med andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå