Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Hva skal til for at barnevernet tar seg en tur hjem til noe for å observere? Jeg kjenner en gutt ( kjenner han veldig godt. ) Han er 12 år. Han bor hos mammaen sin, og er hos pappaen sin annen hver helg . Når han kommer dit, er ALDRI klærne hans vasket. Mammaen stapper alle klærne oppi bagen hans slik at pappaen får vaske det. Hun liker ikke vaske klær virker det som. Eller det kan minne litt om at hun er redd for strømbruk/brann/at mørke klær skal legge igjen farve i maskinen f.eks. Skittene truser legger han til vask, men mammaen legger de skitten i bagen hans den dagen han skal dra. Han reagerer veldig på kulde, å sprekker på hendene. Så ille at han blør. Men mammaen kjøper ikke noe krem/salve til han for dette... hvorfor? nei , ingen som vet... Han får servert 3-4 forskjellige middagsretter i løpet av året. Fordi mammaen tror han kun liker dette. De har 1 hånduk vær, som blir brukt om og om igjen. Han dusjer kun i gymmen, ( 1 gang i uken.) Sitter oppe til 23-++++ hver kveld. Dvs godt over midnatt. Han spiser ikke grovt og grønt fordi mammaen tror han ikke kommer til å like det. Hun ringer han aldri når han er hos pappaen, spiller ingen rolle om han er 3 uker på ferie med pappaen eller bare en helg. Hun har kastet ut masse møbler, så nå har de kun : 2 gaffler, 1 kniv, ingen fat da de spiser på plast tallerkener. Siden oppvaskmaskinen har stått urørt i snart 7 år. Brosjyren er fremdeles inni maskinen. Plastglass, etc. Alt annet er kastet. Skapene er tomme. De har kun igjen en to - seter, og et bord. Samt en seksjon. Resten er pelmet. Hun har kuttet ALL kontakt med familie og venner. Kun kontakt med sin datter ( som jeg har denne infomasjonen fra) og sin 89 år gamle mor. Virkelig ingen andre. Han får ikke lov til å ha inne sin bestevenn. Altså på besøk, siden kompisen har foreldre som er fra SriLanka. Han er født og oppvokst i Norge. Men pga farge får han ikke komme inn.. Heller ei i bursdag. Søsteren til gutten her og pappaen er kjempe bekymret. Jeg venn av pappaen.Og har kjent disse ungene siden de ble født. Datteren er 20, og bor for seg selv. Hva kan gjøres? er dette noe for barnevernet? eller noen andre offentlige som kan gjøre noe? Eller er ikke dette så ille egentlig? Trenger litt råd!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 om du kontakter bv, vil ikke de bare storme inn å ta gutten vekk. de vil prøve å hjelpe mamman "på rett vei". så kanskje det er bra du ringer, og at de tar tak i dette. kanskje hun rett og slett bare trenger en dytt i baken...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Mor høres syk ut og kanskje hun trenger hjelp. Jeg ville kontaktet bv. Sant som hun sier over her at de vil prøve å hjelpe, ikke bare rive gutten vekk. Høres ut som dem trenger hjelp og jeg mener du gjør det rette med å kontakte bv.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 ja, det var det jeg tenkte.. Noe i den duren. Ingen ønsker å rive barnet fra mammaen sin. Men der trenges jo hjelp! Greit at du kom med den egentlig, jeg glemte å utdype det i hovedinnlegget Takk. HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå