Mammatiltodeiligegutter Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Er så utrolig forkjølet og tett i nesen. Er det trygt å bruke otrivin?
mai<3mamma<3 Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Har forstått at det er veldig delte meninger om dette. Jeg er kjempetett i nesen og spurte jordmor om nettopp dette. Hun sa at det var helt greit å bruke Otrivin. Det var så lite stoff og virket lokalt, kunne ikke tenke seg at det skulle påvirke babyen. Hun sa at dessuten skulle det veldig mye til for at babyen skulle bli skadet etter 1. trimester, når det gjaldt de fleste legemidler. Selvsagt skal vi bruke minst mulig, men hun sa at jeg med god samvittighet kunne bruke litt nesespray, det var bedre enn å ikke få sove. Jeg har kjøpt Otrivin for barn og velger å stole henne Grunnen til at det står i pakningsvedlegget at gravid ikke skal bruke nesespray, er visstnok at en ikke har forsket på dette og derfor ikke kan si med sikkerhet at barnet ikke blir påvirket, selv om det er lite sannsynlig.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Helt ok å bruke otrivin etter 12-13ende sv.skapsuke. Det sa min fødselslege.
Mammatiltodeiligegutter Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2010 Så bra! Takk for tilbakemeldingen!
Helverine Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Ja! Det er greit, men ikke i overdreven grad, altså som ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå