Dubros Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg bor i Oslo og dette er spørsmålet. Jeg har et barn fra før. Han ble født i juni 08 og er nå halvannet år. Vi begynner nå å tenke på å få nr. 2. Men, dersom vi blir gravide nå, så får vi et barn født i oktober-november, og hvordan blir det da med barnehageplass når han har fylt året. Er det så og si umulig å få plass utenfor hovedopptaket? SYnes jo det er for ille at man må planlegge å få barn ut i fra barnehageopptaket, da det jo begrenser en del. Noen erfaringer på dette. Bor forøvrig i bydel Østensjø
Zitro Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Bor ikke i Oslo da, men i Østfold. Fikk februarbarn... og det var klin umulig å få henne inn noe sted. Måtte bruke dagmamma frem til juni...
mamman til to gutter Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Jeg vet ikke hvordan det er med Østensjø bydel, men jeg vet at Oslo fikk "full" barnehagedekning ved å gi barn i områder med dårlig dekning plasser der det var ledig med det resultatet at noen måtte enten kjøre langt i rushtrafikken eller ta banen minst 30min hver vei for å levere i barnehagen, for så å dra i motsatt retning på jobb. Og det var ved hovedopptaket i august. Jeg tror at de fleste steder i Oslo er det umulig å få plasser utenom hovedopptaket, så jeg ville ikke satset på det hvis dere ikke vet om noen dagmamma dere ønsker å bruke eller dere har mulighet for å ha permisjon til august når barnet er nesten 2år.
Nagilimia Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Du kan jo søke til hovedopptaket og betale for aug, sept, okt selv om du ikke bruker plassen... Eller ringe rett til barnehagene i nærheten å høre i august om det er noen som har meldt om redusert plass alikvel. I barnehagen her så var det plutselig 5 barn som skulle ha 80 og 50 % plass istede for 100% Trengte bare fylle ut papirene, men fikk bekreftet plass fra 1. nov på tlf.
Nagilimia Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Vi hadde ikke råd til å betale de mnd og søkte ikke til hovedopptaket
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Jeg trodde i utgangspunktet at dette var umulig (bodde på Sagene i Oslo, har en jente født i okt-08), men sannelig fikk vi ikke tilbud om plass i barnehagen vi hadde satt opp som 2.ønske- med oppstart i januar vel og merke. Vi hadde imidlertid flyttet ut av byen allerede, så takket nei til plassen.
Tante Gustava Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Har ingen erfaringer med dette da mine er født i mai og aug, så de kommer innenfor hovedopptaket. Men snakket senest i dag med en bekjent av meg som tilfeldigvis nevnte at bydel Østensjø har god barnehagedekning. Bare til litt gledelig info
Blind Gudinne Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Har 2 barn, en født i oktober, den andre i september. Han født i oktober fikk bhg plass da han var 13 mnd på førstevalget. Vesla fikk først bhg plass fra januar iår. Så ringte de fra 2valget og tilbød plass fra oktober- hun var også 13 mnd. 11/2 mnd etterpå fikk vi brev fa kommunen om at hun hadde fått plass i førstevalgte bhg =) Bor i bydel Alna, og til gledelig info til deg....Østensjø bydel har god dekning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå