Gå til innhold

Spiral og tampong..

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste nettop at man ikke kan bruke tamponger når man har spiral (hormon).

Stemmer det? Nå mister vel flesteparten mensen med den, men alikevel......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hormonspiral og bruker tampong en sjelden gang (blør sjelden), lege sa ingenting til meg om at det ikke gikk bra. Tror ikke jeg stapper den tampongen så langt opp at den når trådene i spiralen..

Skrevet

Hvor leste du det? Har ikke hatt noe problem med det (har hatt kobber-).

Skrevet

det står vel i bruksanvisningen at man egentlig ikke skal bruke det??! eller?? ble usikker nå, men er det noen her som har gått på etterkontroll etter noen mnd for å sjekke at den sitter som den skal..?? kom til å tenke på det nå, og mente på at gyn. sa jeg skulle det..hehe..hmm.. usikker..igjen:)

Skrevet

Det er vel bare rett etter innsetting at det gjelder???

Skrevet

Jeg fikk beskjed i dag at det var kun første mensperiode man ikke skal bruke tampong.. Så kan fint bruke det når mensen kommer igjen etter man satt spiralen inn. Fikk beskjed om å følge med når jeg tok tampongen ut om det fulgte noe med =)

Fikk hormonspiral i dag =) Og de sa og at jeg burde gå til fastlegen etter 3 mnd for å se at den satt som den skulle =)

Skrevet

Neisjda, det der er bare en gammel "myte". Man kan fint bruke tampong når man har spiral. Jeg har gjort det i mange år, og spurt legen om det og alt, null problem.

Skrevet

3mnd ja..hehe,,kanskje på tide å ta seg en tur til legen da, har vel hvertfall hatt den i 6mnd nå..

Godt jeg kom over denne tråden:D

Skrevet

leste det på nybaktmamma forum. Skal vel være ganske voldsom hvis man drar med spiralen ut med tampongen! Skal uansett høre med legen.

Takk for svar! Håper jeg slipper hele mens styret, hadde vært deilig!

Skrevet

Han jeg var hos i dag sier at det blir mindre blødninger med hormonspiral. Og mer med kobberspiralen. Jeg skjønner virkelig ikke da hvilken planet fastlegen min er fra, for han anbefalte kobberspiral på det sterkeste :P Er glad jeg ikke hørte på han..

Og det med mindre blødninger vil skje etter noen mnd, men jeg synes allerede nå det er mindre :P Sikkert psykisk ;)

Håper det forsvinner her og, om ikke alt så hvertfall halvparten :P

Skrevet

Vi satser på at det gjør det Hoppsidaaisii :)

Hvordan var det å sette den inn? Ubehagelig? Og etterpå?

Skrevet

Det gikk kjempe fint, eneste ubehagelige var å spre beina :P Har ikke merket noe i dag, litt svimmel innimellom. Men det sa han kunne skje =) Fikk mensen i går og har smerter de første dagene uansett.. Ingen forskjell der hvertfall.. Ta to paracett før du skal gjøre det ;)

Skrevet

Om du har passelige blødninger til vanlig er jo kobbersp helt fint! Å sette den inn før mensen kom tilbake etter fødsel var iallefall helt fantastisk, jeg blødde knapt. Første gangen blødde jeg i tre uker...

Skrevet

Hvordan gikk det med deg?

Jeg satt jo den inn på onsdag, gynlegen sa jo at det ville bli mindre blødninger etterhvert. Men hos meg har det allerede blitt mindre.. Jeg pleier å ha mye frem til dag 6 på mensen. Nå er jeg på dag 4 og har blødd veldig lite siden onsdag :o)

Så jeg er kjempe fornøyd enn så lenge :o) Lurer bare på hvorfor jeg ikke har gjort det før :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...