Gå til innhold

alkohol og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere tatt f. eks et glass vin og ammet etterpå...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt teit? Slikt gjør man bare ikke..

Skrevet

Aldri,jeg liker ikke vin!

Men tok ofte en øl siden det hjelper på melkeproduksjonen.

Skrevet

ja, det synes jeg er greit.

Men kanskje heller øl når man ammer, for vin hemmer produksjonen mer, mens øl fremmer produksjonen. Iallefall for meg.

Skrevet

Kommer jo helt ann på hvor gammel barnet er og hvor lenge siden det er siden du ammet sist etc- ser ikke faren i det om det er 5 timer til neste gang du skal amme liksom ;) Men som sagt - kommer ann på situasjonen.... ;)

Skrevet

Ja, men planlegger det litt, sånn at det går lengst mulig tid mellom vin og neste amming.

Skrevet

5 timer var en sterk overdrivelse - med mindre du har vært på fylla!

Det er til enhver tid samme promille i melka som du har. Drikker du ett glass vin, og venter to-tre timer, er det mer enn bra nok!

Skrevet

Ikke de første 4-5 mnd, men etter det så tok jeg gjerne et glass vin og ammet etterpå.

Jeg får knapt promille av et glass, og babyen får i seg promiller av min promille, så det tok jeg ganske kuli.

Får vel pepper nå, men det får heller være..

Skrevet

Det gjorde jeg mange ganger. Drikker man et eller to glass vin blir alkoholkonsentrasjonen så lav i melken at det er lite å bekymre seg for.

Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger.

De første 2 månedene gjorde jeg det aldri. Både fordi babyen er såpass "umoden" og fordi ammetider var mer ustabile.

Etterhvert drikker jeg vin til maten. Og ja, det har hendt at babyen har våknet og vil ha mat selv om jeg trodde han ville sove lenger og dermed har tatt meg et glass. Nekter han jo ikke mat da...

Skrevet

Ja. Flere ganger. De testet (på ett helseprogram i Sverige) alkoholen i morsmelken etter at en kvinne hadde tatt ett glass vin. Ikke stort mer enn det var i surmelk. Man skal natruligvis ikke drikke mye, men ett glass vin til maten er ikke noen fare. Min svoger og hans kone er begge leger. Hun tar også ett glass vin og ammer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...