Anina P. Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Vi var på chartertur til Hellas i sommer og fikk vår vogn ødelagt på flyet. (På turen ned ble understellet skjevt og på turen hjem ble sittedelen ødelagt. Innpakket i SAS gule reiseposer helt etter anvisning). Skadene var så omfattende at vi måtte kjøpe ny vogn. Det var en møysommelig prosess med flyselskap, forsikring og med barnevogn forhandler. Til alle dere som planlegger ferie så må jeg bare få si at det er mer enn verdt pengene å investere i en PramPack. Det kan virke ut som om 1499,- er mye å bruke på innpakning men det er ingenting imot ødelagt ferie og dager/uker etterpå uten vogn. Nå har vi vært på 4 flyturer etter innkjøp av PramPack og det er helt genialt. Ingen skader på vognen. Lett å ta med seg. Tar liten plass ved lagring. God tur!
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har en hard koffert jeg putter vogna oppi jeg da. Koster noen hundrelapper på europris, og duger i massevis. Kan ikke rulles samen å legge under vogna, men det funker helt fint.
Kamomille Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 sikkert fint, men fryktelig dyrt:( Vi ahr også fått vår vogn ødelagt, men har aldri hatt problemer med å få erstatning hverken fra flyselskap eller forsikringsselskap. Fikk oppgjør 2 dager etter skaden:)
LegallyBlond Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 PramPack er ett supert produkt for dem som reiser en del med barnevogn. Er utrolig ofte at barnevogner blir ødelagt på flytur, og det er ikke alltid like lett å få ordnet opp i ettertid. Enig i at 1500 kr er vel verdt det for de som bruker en del fly!!! For andre kan det jo være en ide å spleise på det, ser noen av forhandlerene anbefaler det Håper på sikt at barneutstyrsbutikker eller flyselskapene begynner å leige ut prampack jeg. Supert for oss som sjelden flyr, men gjerne skulle hatt en de få gangene man har behov for det
Anina P. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2010 Så heldige dere er som fikk oppgjør så raskt. Hos oss tok det nesten 2 mnd. Hard koffert er jo også genialt! Hadde dog ikke fått vår sportsvogn i en koffert men det går jo sikkert helt fint med mindre vogner. Jeg har lånt ut min PramPack til venner og kjente. Vet om ei venninne der barselgr. spleiset. Det er jo også en idee. Men for all del, har dere kjøpt skikkelige bag/sportsvogn så ikke pakk i tynne plastposer. Da er det bedre å kjøpe en billig tralle. Vi reiser mye og har reist siden Knøttet var 3 mnd så trille var uaktuelt. PramPack er gull:-)
therehag Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 på noen flyselskaper må du desverre ha vognen i 2 deler... så prampakk egner seg best til sportsvogn. men de jobber med å lage en bag til "bagdelen". men teller prampack som en kolli/bag, eller går den under spesialbagasje? husker ikke hvordan dette funker..
Anina P. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2010 Alle flyselskaper aksepterer PramPack og der har du vognen i ett. Jeg har brukt den både til bagvogn og sportsvogn. Du trenger altså ikke å dele vognen med mindre du skal ha den i de tynne plastposene som de deler ut, eller de gule posene fra SAS. Du leverer den inn på spesialbagasje og den teller som ett kolli. Men den teller som ett kolli for barnet. Du har lov til å ha med vogn til barnet ditt kostnadsfritt. Og en annen ting som er genialt med PramPack er at du kan pakke ting i vognen. Jeg har bleier, dyne og klær når jeg ikke får plass i min egen bagasje.
Herkules Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Syns også den virker som en bra investering. Norwegian krever at du har en ellers så må du signere på at de ikke dekker skade på vognen Du kan ha med en vogn til barnet gratis - selv pakket i denne ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå