Gå til innhold

Arve brukssko? (Type goretex osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier det frarådes, andre sier det går greit. Hva mener dere; er det greit å la brukssko gå i arv og gjenbrukes av andre barn enn det som gikk inn skoene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke brukt sko som er arvet og brukt før på mine barn

Skrevet

Ene jenta mi har arvet et par sko kun en gang, veldig lite brukt cherrox..

Skoene blir gått inn og tilpasset den første eieren, det er ikke lurt.

Andre jenta mi har plattfot og hulfot og kommer ikke til å arve sko.

Skrevet

Nei det er ikke greit!! Skoen former seg etter den som går med den og dersom den da arves risikerer dette barnet å få problemer med beina sine!!

Helt ok å arve klær og pensko, men brukssko det handles nytt!

Skrevet

Når barna er små og lette preger de ikke sålene så mye, så jeg har ingen betenkligheter med å la våre tre barn arve sko av hverandre. Da mener jeg fram til de er fire fem år gamle. Ingen av de har spesielle føtter eller behov av skotøy. Elstemann som er åtte har de siste årene brukt opp skoene på en sesong uansett, så når de blir så store får de nye sko hver sesong.

Skrevet

Du har ikke peil, 20.49.

Spør en ortoped, fysioterapeut, kinesiolog, fotterapeut+++ - alle som jobber med føtter vil fortelle deg at det ikke er bra. Spesielt når de er små.

Skrevet

Åj, du må ha stillesittende barn om ikke sålene preges før barna er 4-5 år;)

Nei jeg ville aldri latt mine barn arve hverandre sine sko.

Skrevet

Jeg kommer nok til å la nr 2 arve skoene mini har brukt så langt, han er 1.5år. Det første par med støvler passet sånn knappe 2mnd, og hvor mange av de dagene regnet det egentlig når han var i barnehagen? Han har nå i vinter hatt 3par vintersko/cherox (noen ivrige besteforeldre har kjøpt sko som vi sier vi ikke trenger). Ja han går noen meter hver gang han har dem på, men rekker nok ikke å forme skoen særlig... sko formes ikke når ungen ikke går.

- Men skoene her etter derimot, når gutten går stadig mer, vokser ikke sånn enormt fort i beina

- Jeg har derimot ikke latt han bruke sko etter hans fetter, gudene veit hva de gjorde med den ungen, eller hvor lenge de hadde hvert par med sko, men selv de helt minste skoene ser du at har vært brukt. Disse har gått rett i søpla.

Skrevet

Så lenge skoene ikke er utslitt eller barnet har spesielle problemer med føttene er det absolutt ikke noe problem å arve sko. Det er bare her på dib/bam at du finner slike fanatikere som i tråden her.

Skrevet

anonym 20:46

hvordan kan man være både plattfot og hulfot samtidig? Det er jo det motsatte av hverandre. Er det plattfot på ene foten, og hulfot på andre foten? Ble nysgjerrig har ikke hørt om det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...