Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har nettopp fått meg jobb(3 uker siden). På intervjuet spurte arbeidsgiver ca hvor lenge jeg kunne tenke meg å jobbe. Jeg svarte ca 1,5 år for etter det tenkte jeg å studere. Men nå har samboer fått tilbud om en annen stilling på jobben etter sommeren, hvor han kommer til å tjene en del mer enn han gjør nå. Så nå tenker jeg at jeg har lyst til å kjøre i gang med studier til høsten allerede. Vil jo gjerne bli ferdig fyller 25 år og skolen tar 3 år.. er på tide. Vi fikk barn tidlig(for 5 år siden) så vi har ikke hatt råd til at jeg skulle studere. Men nå er sjansen min her! Føler det er dumt ovenfor den nye arbeidsgiveren å si at jeg planlegger å studere til høsten, for da må de i gang med å finne noen andre. Jeg lovet jo aldri noe, men uansett..jeg sa ca 1,5 år. Problemet er jo også at etter 6 mnd har jeg 3 mnd oppsigelsestid. Jeg får jo ikke svar fra samordna opptak før tidligst 1 juli(hvis jeg får innvilget tidlig svar pga oppsigelsestid i jobben) og skolen begynner jo i slutten av august. Vil jo ikke si opp jobben i mai, hvis jeg ikke kommer inn på skolen. Men jeg har sååå lyst til å begynne på skolen til høsten, ikke vente et år for å være "snill" mot arbeidsgiver, så de slipper å stresse med å finne en ny allerede til sommeren. Men samtidig så må jeg jo være litt ego å tenke på meg selv, og min fremtid. Samtidig så vet jeg ikke om min sjef kan innvilge at jeg slippe 3 mnd oppsigelsestid, da staten er den virkelige arbeidsgiveren.
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Du skal da tenke på deg selv og hva som er best for deg. Men du slipper nok ikke unna 3 mnd oppsigelsetid. Vet du ikke utfra karakterer og tidligere opptak om du kommer inn da?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Off kjipt Jeg ligger litt imellom snittene. Litt lavere på noe skoler, og litt høyere på noen andre skoler. Kan søke på fler da det er mange her i området. Men snittet kan jo forandre seg i og med det kommer nye regler nå. Er så redd for å ikke komme inn og sagt fra meg denne jobben. Trives veldig godt, så dumt å gi den fra meg hvis jeg er så uheldig å ikke komme inn. H.I
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Du er kjip ja, men slik er livet for en arbeidsgiver. Hos oss får folk gå før oppsigelsestiden er ute, om det ikke er akutt behov for dem. Som sjefen sier "vi vil ikke holde på folk som ikke vil være her..."
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Off er ikke det at jeg ikke vil være der men jeg jobber som assistent på sykehus. Og jeg vil gjerne bli sykepleier. Vil gjerne være der...men vil heller ta utdannelse og komme tilbake dit når jeg har det. Orker ikke gå som assistent lenger enn nødvendig. Håper ikke sjefen blir sur på meg....eller skuffa...men men... H.I
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Så lenge det er snakk om utdannelse eller barn så har du faktisk krav på permisjon Og de fleste arbeidsgivere setter pris på at de ansatte ønsker å ta utdanning! Tenk på deg selv og lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Men tror ikke jeg får permisjon når jeg ikke skal tilbake i samme stilling. Jeg ønsker jo ikke jobbe som assistent når jeg er ferdig utdannet sykepleier. Men kommer helt sikkert til å søke jobb på dette sykehuset når jeg er ferdig. Ja hun er jo sykepleier selv så hun forstår at jeg vil ta utdanning. Men jeg sa neste høst, ikke nå til høsten...men men H.I
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Du får ikke permsjon etter å ha vært der så kort tid. Hadde du vært der noen år hadde du hatt muligheten sel vom du ikke slulle tilbake i samme stilling
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Neida forventet ikke å få permisjon altså, tenkte ikke noe over det før en anonym skrev det. Jeg er bare redd for å skuffe folk, føler meg dårlig da. Men da jeg var på intervju visste jeg ikke at samboer ville få dette tilbudet etter sommeren. Huff..håper det ordner seg... H.I
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Du skal selvsagt tenke på deg selv. Å tenke på arb.giver i en slik situasjon er bare dummsnilt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå