Gå til innhold

Overlykkelig etter positiv UL idag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL idag, det var helt fantastisk!! Vi hadde en kjempeflink jordmor som forklarte alt nøye og tok seg god tid. Det var en spesiell opplevelse og en tåre eller to.. Det var like stort som med førstemann! Vi fikk vite at alt så bra ut med den lille, og at det blir en liten prins til :-) Uten tvil, som jordmora sa - han lå med spredde ben akkurat som han ville vise seg fram. Terminen ble flyttet 3 dager fram, så da ble det 21. juni :-)

En liten merknad med morkaka da.. men det går nok bra. Den ligger framme, men litt til høyre og muligens nedover mot åpningen. Så skal tilbake om 14 uker for å se at det har forskjøvet seg ettersom livmoren vokser. Hun sa det ikke var noe å bekymre seg for - de vil sjekke det opp for å være sikre. Hvis det skulle vise seg at den ligger foran åpningen, må det keisersnitt til.

Er det kanskje noen som har opplevd det?

Hilsen lykkelig mamma :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så herlig:):) Gratulerer så mye!!

Skrevet

Så fint :) gratulerer!!

jeg har også dette morkake problemet.. fikk beskjed i uke 17 at den lå foran, var på kontroll nå i uke 21, og den har ikke flytta seg noenting :( men men.. skal tilbake om 9 uker :)

fikk beskjed om å ikke løfte og være forsiktig med sex, helst ikke ha sex pga. kan få blødninger, noe som ikke var helt bra visst!! men men :) overlever det og!!

Skrevet

Hei,gratulerer masse.Jeg har termin 18.juni og da jeg var på ul,viste det seg at jeg også hadde morkaken fremme.Fikk beskjed om at hvis den ikke flytter på seg,blir det ks på meg.Det ser ikke ut som den vil flytte noen steder:(Har født 1.barnet mitt normalt,andre med ks og den 3.ser ut til å bli ks også.(Noe jeg ikke vil,men måå)Går sikkert kjempe bra med deg og.Lykke til masse:)

Skrevet

Bra å vite det med løft og sex.. jeg fikk nemlig ikke beskjed om noe spesielt, bare at jeg kan få blødning hvis det viser seg at den ligger foran åpningen. Men det var kanskje fordi hun var så usikker på om den i det hele tatt lå foran, klarte ikke å finne ut av det igår.

Er veldig redd for tanken på keisersnitt, da ei venninne av meg hadde det og har hatt utallige infeksjoner i etterkant. Dessuten syntes jeg det var så fantastisk å føde vaginalt.. Men det får bli som det blir, han lille har det ihvertfall bra og det er det eneste som betyr noe :-)

Takk for tilbakemeldinger!

Skrevet

Gjorde det vondt da jordmor presset UL-staven på magen der morkaka ligger? Jeg syntes det var veldig ubehagelig da hun skulle kikke på den siden morkaka ligger, og er idag på en måte støl der. Hadde problemer med å gå da jeg stod opp idag.. Ble litt bekymret, men tenkte at hun sikkert bare hadde vært litt "hardhendt" i forsøket på å lokalisere morkakas beliggenhet.

Mars78; hvordan opplevde du ks i forhold til normal fødsel? Jeg har skrekk for epidural, og det må man vel ha ved planlagt ks..? Under min 1. fødsel fikk jeg kun akupunktur, jeg nektet å få epidural. Var veeeldig sliten etterpå da.. Fikk du også beskjed om å ta spesielle hensyn pga morkaka?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...