flypapir Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Vestkantens østkant med MYE kommunale bolige, mye rus, mye psykiatri (dobbeltdiagnoser)osv... Jeg var i praksis med boveileder der og ville ikke bosatt meg der. Kanskje ikke det du ville høre, men det er min erfaring...
OsloMor Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Så ille er det vel ikke Henger til tørk? Bor mange normale folk på Hovseter, det er litt rimeligere der enn f.eks.Røa. Men, vestkantens østkant, jeg bor på østkanten og synes det var en smule snevert beskrevet.
flypapir Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Hehe, jeg ble nok noe preget av den erfaringen... Men jo, det er mye rart som foregår der. Det er 5 blokker med kommunale leiligheter der, hvorav den ene nesten utelukkende har bittesmå leiligheter. Her skjer det MYE. Men det finnes selvsagt mange høyst oppegående, normale mennesker også på Hovseter.
mammatiltosøtesmå Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har bodd i nærheten og gikk på ungdomsskole der. Synes det er et kjempefint området, men anbefaler dere å ikke bo rundt senteret, men heller en 5 minutters gange unna. Masse fine turmuligheter i nærheten, kort vei til T-bane og ikke så snobbete som mange andre områder på Vestkanten.
Gjest yrild Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Har vokst opp der og har fortsatt venninner som bor der. Sier som hun over her at det lønner seg å ikke bo på senteret men i boretslagene rundt. Jeg liker Ordebakken borettslag best som er de blokkene mot voksen skole. Fine leiligheter og mye grønt (i motsetning til rett ved senteret). Kan også forstå hun over her som er skeptisk, men i alle bydeler med mange leiligheter finnes det "sosialblokker". På hovseter ligger de alle ved senteret iom at de andre borettslagene også er dyrere...
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Trenkte faktisk på Orebakken borettslag- Det er vel på Hovseter, men ikke midt inni den værste klynga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå