tintafant-m/2 jenter Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Dere som har hatt mye kynnere, har dere blitt undersøkt med tanke på åpning/for tidlig fødsel?? Har aldri hatt kynnere før, men de siste 3 dagene har jeg hatt skikkelige sammentrekninger som jeg må puste meg gjennom, Er i uke 32, men usikker termin.
-marie- Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Ja, jeg har vært plaget med mye, sterke kynnere begge svangerskapa mine, og begge gangene har jeg blitt undersøkt. Fått time på føde/barselpol. hvor de gjør en innvendig ultralyd. Ser da om du har forkorta livmorhals evt. åpning.
MineMe Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Jeg er i uke 29 og har masse kynnere. Skal til legen nå fredag og sjekke siden det når er nesten hele tiden. Ihvertfall på jobb og i stressende perioder. Fikk beskjed av noen andre her på forumet at det var viktig å slappe av litt og ihvertfall få det sjekket. Sikkert ikke noe galt, men alltid greit å dobbeltsjekke.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har hatt myye kynnere dette svangerskapet. Harde kynnere som varer lenge uansett hva jeg gjør. Det begynte rundt uke 25 og har bare økt på. Nå er jeg 33+2 uker på vei. Jeg har gått regelmessig til ul (uke 26,28 og 32) for å sjekke om kynnerene har ført til modning og forkorting av livmortapp. Her har det ikke hatt noe effekt, heldigvis. Fødselen startet da jeg var 33+4 ved forje svangerskap og har vert veldig redd for å gå gjennom det samme nå. Livmortappen min har gått fra å være 3.8 cm (i uke 26) til 3.6 cm (i uke 32). Jeg er fremdeles helt umoden og fikk beskjed om at det var garantert ingen fødsel i vente de neste to tre ukene. Men dette er helt individuelt. Selv om fødselen startet altfor tidlig sist kan jeg ikke huske at jeg hadde kynnere i nærheten av det jeg har nå. Dersom du er bekymret ville jeg tatt dette opp med jm eller tatt en telefon til føden. Heller en gang for mye mener jeg. ;-)
tintafant-m/2 jenter Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2010 Takk for svar. Får ta en telefon til føden i morgen å høre. Har nedpress i tillegg, og hodet lå godt nede i bekkenet da jeg var i uke 29.Er helt sm så jeg kan ikke ksylde på stress heller..
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Hmm, nå ble jeg litt overaska her! Er andregangs og i uke 38. Har hatt masse kynnere siden uke 20. Det hadde jeg sist og! Men har da aldri blitt sjekket noe for det! Har jo sagt ifra til km og lege, men det er jo ikke unormalt å ha mye kynnere! Hvorfor blir man sjekket ang dette egentlig???
tintafant-m/2 jenter Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2010 jeg lurer fordi jeg aldri har hatt dette før, og har meget usikker termin. Født begge de to andre 4 uker før termin, og blir litt usikker når jeg opplever noe annet selv om jeg vet at det er vanlig med kynnere:) Har aldri blitt sjekket for noe tidligere, så det er derfor jeg lurer på når man skal ta kontakt og hva man evt kan gjøre
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Jeg ble sjekket for modning med innvendig ul pga at fødselen startet da jeg var 33 uker på vei sist. De er ingen som vet hvorfor fødselen begynte så lang tid før termin. Ikke tegn til infeksjon el.a. Dette er noe som ligger til familien, og en svakhet i livmortapp kan være mulig årsak. Jeg får komme til med det samme dersom det skulle øke på. Nå er jeg imidlertid kommet så langt at de sjekker ikke lengre da de ikke kommer til å stoppe evt fødsel etter uke 34. Dette blir nok ikke sjekket uten at det ligger en medisinsk grunn for det...
-marie- Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Man blir ikke nødvendigvis sjekket bare fordi man har kynrnere (for det er normalt slik du skriver), men har du smertefulle kynnere og kanskje også med tak, blir man gjerne sjekket. Eller dvs. det har ihvertfall jeg blitt.
Erlinda Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Hei. Dette er mitt 4 svangerskap og har en del sterke kynnere, våkner om natten også med det. Er i uke 30 nå. Men i det forrige svangerskapet hadde jeg kynnere helt fra uke 16, da ble jeg sjekket med at de ga meg noe som skulle stoppe de ( husker ikke hva det heter ). For de ville være sikker på om de fikk til å stoppe det hvis de ekte riene begynte før tiden. Ingen undersøkelse på åpning eller modning på meg nei. Både lege og jordmor var sikre på at jeg fikk før tiden, men nei da, jeg gikk 10 dager over. Men fødselen gikk fort, så hvis det var kynnerne som gjorde til det, så må jo det være positivt. Så fordi om jeg nå går med harde og en del kynnere, så tror jeg nok at jeg går over tiden nå også. Lykke til alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå