mamma&piratene Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Vi tenker å bruke fullsmming som prevensjon de første 6mnd. Noen flere her som bruker amming som prevensjon eller som har gjort det?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Anbefales ikke.. Jeg fikk tilbake mensen 5 1/2 uke etter fødselen og ble gravid ved ett enkelt uhell til tross for fullamming.. Dersom du ikke har fått tilbake mensen, ammer om natten og det ikke er krise om du blir gravid på nytt, kan du jo ta sjansen, men det er ikke sikker prevensjon..
3småtroll♥ Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Vil ikke anbefale det- etter erfaring.... Da vår førstesnupp var 3,5 mnd ble jeg gravid med neste snupp. Jeg fullammet OG gikk på minipiller..... .... når det er sagt så sies det jo at fullamming tilsvarer sikkerheten som å gå på p-piller, så i teorien skal det jo være sikkert:) Har du fått menstrasjon tilbake? Dersom du ikke har det, vil det jo være mindre mulighet for å bli gravid selfvølgelig;)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 jeg ble gravid etter 5 mnd. Hvis du har lyst på et barn til,så gjør jo det ingenting, men hvis du skal vente så bør du bruke noe annet!
mamma&piratene Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2010 Man kan jo ikke bruke fullamming som prevensjon om man har fått tilbake menstruasjonen, eller man kan jo men da er det ikke så sikkert lengre. Så får jeg mensen ( noen jeg ikke har gjort enda) før poden er 6mnd så må jeg bruke annen prevensjon. Jeg tenker at så lenge jeg ammer om natten og han kun får pupp så bør det gå bra, men er kanskje dumt? Dere som ble gravide: ammet dere på natten?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Jeg hadde ikke fått mensen igjen, men ble gravid til tross for fullamming 2. til 3. hver time dag og natt. :-) Det ble 14,5 mnd i mellom de to yngste.
mamma&piratene Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2010 Når jeg søker på det på nettet får jeg opp at 2 av 100 blir gravide med denne metoden, og det er jo ikke mange. Men selvsagt man kan ikke være sikker. Flere erfaringer?
meg & to små vampyrer Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Man skal amme hver 3.time hele døgnet for at det skal hemme eggløsning sier de. Men allikevel er det langt fra sikkert. Når du får mensen har du jo allerede hatt en eggløsning, vet du. Og mer skal det ikke til. Og om man en gang lar det gå litt tid over mellom ammingene (fordi babyen f.eks. sover en time ekstra om natta) så er det veldig få som sier nei til det og tvinger babyen til å spise.... Hvorfor ikke satse på noe med litt bedre sikkerhet om dere ikke ønsker en til?
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Det er ikke anbefalt å bruke fullamming som prevansjon nei. Om du vil ta sjansen på å bli gravid igjen kjapt, er det jo bare å kjøre på, men jeg ville ikke tatt sjansen nei;)
Gjest ->>- Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Amming er ikke prevensjon, ergo kan man ikke bruke det som det.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 Det er jo litt risikabelt, siden mensen kan komme selv om man fullammer, og mensen kommer ETTER eggløsning. Og da kan det allerede være for sent.
Anina P. Skrevet 20. januar 2010 #12 Skrevet 20. januar 2010 Jeg fikk mensen tilbake etter 3,5 mnd mens jeg fullammet. Jeg ammet døgnet rundt på den tiden og det gikk ikke mer enn 3 timer mellom hvert måltid, men trots dette så fikk jeg mensen. Ble ikke gravid for vi hadde tatt våre forhåndsregler:-) men ble allikevel rimelig overrasket og fikk nesten litt panikk med tanke på hva som kunne ha skjedd (hardt svangerskap og fødsel så jeg var absolutt ikke klar for å bli gravid). Bruk prevensjon du så er du sikker:-)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 20. januar 2010 #13 Skrevet 20. januar 2010 I følge gynekologen ble vi gravide på en 2% sjanse, så det stemmer vel at 2 av 100 blir gravide på den måten. ;-) Nå hører det med til historien at vi planla å få tre barn på sikt, så det var derfor jeg ikke hadde startet med prevensjon. Jeg hoppet aldri over en amming, da guttungen stortsett hadde puppen i munnen og ikke ville ta flaske etter mangfoldige forsøk. Pga konstant amming kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger vi rakk å ha sex i perioden mellom fødsel og ny graviditet, så vi kunne like gjerne vunnet i lotto. ;-) Hadde jeg vært sikker på at jeg ikke ville ha flere barn, ville jeg ha satt inn spiral ettersom jeg hadde positiv erfaring med det mellom de to første. Nå er minsten snart en måned gammel, jeg fullammer i samme frekvens som sist, men denne gang er mannen sterilisert og nektet kjønslig omgang før sædprøven viser at han skyter blankt. ;-) Lykke til med forestående fødsel! :-)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 20. januar 2010 #14 Skrevet 20. januar 2010 Ja, ammet på natten. Og husk at du har en eggløsning 2 uker før du får første menstruasjon.. Så er mulig å bli gravid selv om mensen ikke er tilbake også..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. januar 2010 #15 Skrevet 20. januar 2010 Vel nå kommer jo eggløsningen før mensen, så man vet jo aldri helt sikkert. Har en venninne som har 11 mnd mellom sine, hun brukte fullamming som prev. Har en tidligere arbeidskollega som har 13 mnd mellom sine, brukte fullamming som prev. Så hvis du ikke er så skremt av at det kan bli to tette så er det ikke så farlig:-) Selv vet jeg ikke hva jeg hadde gjort om jeg ble gravid så tidlig etter første, så jeg ville ikke ha stolt på det.
Kamomille Skrevet 20. januar 2010 #16 Skrevet 20. januar 2010 Min erfaring??? 1 år mellom mine barn, så det sier vel sitt!! Jeg fullammet og gikk på cerazette i tillegg. Ble gravid før jeg fikk igjen mensen.....
2nj♥ Skrevet 20. januar 2010 #17 Skrevet 20. januar 2010 Jeg fullammet og ble gravid igjen etter 5 mnd. Hadde bestemt oss for å prøve på 2 tette, så da lot vi bare ting skje når de skjedde, og det gikk jo ganske raskt egentlig....
MrsMilla Skrevet 20. januar 2010 #18 Skrevet 20. januar 2010 Fungerer kjempefint om du ikke er redd for å få en til... Vi brukte det som prevensjon, og det gikk helt fin for oss. Men vi var ikke redd for å få en til...
rosa og en blå Skrevet 20. januar 2010 #19 Skrevet 20. januar 2010 nei nei. eller eg vart gravid når minsta var 7 mnd. men likevel. ha ikke eg turt.
Mamma´n til lillemor Skrevet 20. januar 2010 #20 Skrevet 20. januar 2010 Jeg trodde alle visste at fullamming ikke er noe sikkert prevensjonsmiddel, for man ikke beskjed om det på sykehus, hos legen og hos helsestasjonen. Det er jo en grunn til at det opplyses om at det ikke er 100 %, da.
Tante Gustava Skrevet 20. januar 2010 #21 Skrevet 20. januar 2010 Anbefales aldeles ikke. Beviset ligger i vugga og sover søtt nå Men det er veldig koselig med to tette da, det anbefaler jeg!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 20. januar 2010 #22 Skrevet 20. januar 2010 Har ikke fått mensen igjen, fullammer og fått beskjed fra gynekolog at jeg ikke har eggløsning, men tør ikke stole på noe amming som prevensjon. Her er det kun gummi som gjelder! he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå