Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Jeg trenger litt positiv input nå. Mistenker sterkt at jeg er gravid, til tross for at jeg er og har vært på pillen i flere måneder (-og nei, jeg har ikke slurvet). Noen med erfaringer? Noen som vet om barnet kan være skadet? Noen som har fått ett friskt barn, selv om det har fått i seg p-pille-stoffer? Noen som vet noe? Typisk at når man har "pause" i barneproduksjonen, så skjer noe sånt.....faen altså.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Jeg ble gravid mens jeg gikk på pillen. Gutten er frisk og rask han. Fikk beskjed av legen om at det er en veldig liten sjangs for at barnet skal bli skadet av p.pillene Men det er viktig at du slutter med pillen med engang hvis du er gravid.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 jeg ble gravid på pillen. et aldri så lite sjokk ja... Men har en frisk og rask datter:)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Hi her. Er litt "lettere" nå. Hjernen var liksom full av forslag til skader barnet kan få. Huff...får ta en test en av dagene for å være 100% sikker. Gleder meg ikke til å fortelle familien det, om det er tilfelle. Er litt lettere til sinns. Har ikke nevnt noe til mannen ennå, tar det om testen lyser positivt. Vil ikke han skal få hetta,..ennå. Vil gjerne høre flere erfaringer,...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Her inne er det nok en del som har erfaring med det ja. Skulle tro 80% her inne blir gravide på pillen. Forstår ikke hvordan dere bruker p piller? Stapper dere dem opp i rumpa eller hva er det dere gjør feil i bruken av dem??
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Hi her. Min veninne ble gravid pga p-pille-slurv (men offisielt slurvet hun ikke). Hun tok forresten abort. Flere som henne kanskje? Jeg har tatt pillene mine hver morgen, og har ikke slurvet (nettopp pga at dette ikke skulle skje..) Jeg vet piller ikke er 100%, men trodde da ikke det skulle skje meg (-men det gjelder vel alle).
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Hei. Jeg ble gravid på pillen (synfase) og jeg tok pillene til punkt og prikke, så litt av et sjokk kan man si. I tillegg hadde jeg mensen til samme tid som alltid i 2 mnd etter jeg var blitt gravid faktisk. Så graviditeten ble oppdaget i uke 12. Fikk så vondt i magen en dag og det ble bare verre. Dro ned på legevakten. De tok rutinemessig blodprøver og urinprøve, og den viste at jeg var gravid. SJOKK. Trodde da at jeg ikke kunne være mer enn 4 uker på vei max. (ut i fra mens). Men, jeg var hele 12 uker på vei viste ul. Barnet mitt var frisk som en fisk og er det fremdeles (10 mnd) Fikk beskjed om at jeg ikke skulle bekymre meg over at jeg hadde tatt p-piller i 3 mnd. De hadde aldri opplevd at et barn hadde blitt misdannet pga dette.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #8 Skrevet 20. januar 2010 Jeg ble også gravid på synfase. Hadde da gått på dem i 10 år, og hadde jo gåt bra frem til da, men slurvet ikke og tok pillene hver eneste kveld. Ikke hatt mens på flere år, og merket derfor ikke at jeg var gravid før i uke 19. Fikk beskjed om at det var nesten ingen sjangs for skader på barnet, og gutten er sunn og frisk han:)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Jeg ble gravid på p piller for noen år siden, hadde da gått på pillene i mange år, men så glemte jeg å ta pillene noen få dager!!!! drev å flytta og var så stressa at jeg hadde forlagt dem, forsatte på pillene og hadde beskyttet sex frem til pillefri uke, men da var det for sent gitt... sjansen er såååå liten for at det skal kunne skje. Tok abort av andre årsaker, så kan ikke svare deg på det, men du bør kutte de ut om du har mistanke om du er gravid!! Snakk med legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå