Gjest Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Du skrev i et annet innlegg at du var glad i å lage mat og hadde lært deg relativt raske retter samt retter som egner seg å lage kvelden før og varme opp dagen etter. Jeg kunne trenge litt inspirasjon og gjerne tips til retter som egner seg å lage kvelden før.
Minafårsøsterellerbror Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Hei, nå fikk jeg litt prestasjonsangst her, he he. Jeg er ikke så veldig spennende i matveien, særlig ikke når det skal gå fort. Men jeg kan nevne noe av det som går fort og kan lages helt/delvis dagen før: - Lager karbonader i helgene som jeg fryser ned: Karbonadedeig, hakket løk, bland i kjøkkenmaskin med k-krok og spe med fløte og vann og potetmel. Salt og pepper. - Lager tacokjøttboller av karbonadedeig tacopulver og vann i kjøkkenmaskinen med k-krok dagen i forveien. Potetmos går fort om man kutter opp potetene i små biter. Avocado, tomat, feta osv ved siden av. - Tomatsuppe: Hakk en løk og stek til myk. En boks tomatpure tas oppi og stekes litt. 4 dl kjøttbuljong/kraft, 1 ss kikkoman og så mye fløte man vil tilsettes. Også har jeg oppi macaroni. Kan fint lages dagen før. - Stekt torsk med saus av creme fraiche, tomater eller annet man vil ha oppi. Mos av poteter og broccoli ved siden. Jeg syns det går an å lage mosen dagen før. - Stekt torsk eller laks med saus av creme fraiche og spinat med pasta til. - Hjemmelagede lakseburgere. Tar laksefileter i foodprocessor og sper med fløte, potetmel og krydder. Lager så jeg har en del i fryseren. - Pasta med saus av creme fraice, purre, paprika, løk, hvitløk og sennep pluss kylling. Denne syns jeg er best dagen etter faktisk. Har en utålmodig datter som vil ha mat FORT etter barnehagen, og dette er retter som lages eller varmes opp fort nok etter hennes standard.
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Ingen grunn til å ha prestasjonsangst :-) Har aldri prøvd meg på hjemmelaget tomatsuppe, det hørtes godt ut, tror det vil falle i smak hos mini her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå