3herlige Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Er nå 28+5 og føler meg i grunnen i fin form. Gledet meg til til time hos jordmor tirsdag, tenkte alt kom til å være i orden og koselig å høre fosterlyden igjen. Både jeg og jordmor ble svært overrasket over et forhøyet blodtrykk, 140/98. Var hos fastlegen i dag, blodtrykk 140/100. Bitte litt vann i bena ifølge jordmor og lege. Alle andre prøver helt fine, ingen eggehvite i urinen. Blodtrykk tidligere 126/80. Har en datter på 20 måneder, risikosvangerskap med blødninger, men fint blodtrykk, vannavgang 4 uker før termin, et totalt annerledes svangerskap enn nå. Skal til legen igjen imorgen for ny kontroll. Men jeg hadde tenkt meg til Wien fredag og komme tilbake mandag, skal besøke en venninne og slappe av uten mann og datter. Fikk reiseforbud, men vi kunne diskutere det igjen imorgen. Det siste fikk jeg inntrykk av at hun ikke mente. Min mann sier reis likevel, du får ikke slappet av hjemme. Søkte litt på nettet, lommelegen og lignende, ble stort sett frarådet å reise, men kom også over noen få som sa det var greit. Skal selvfølgelig diskutere og spørre legen igjen imorgen. Ville noen av dere reist likevel?
Anabelle2010 har født! Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Tror jeg ville fulgt legens råd om ikke å reise. Selv om du føler deg relativt frisk og rask kan en flyreise øke blodtrykket ytterligere, og legen gir deg ikke reiseforbud bare for å være kjip. De tar nok litt hensyn til siste svangerskap også selv om du sier at dette er helt annerledes. Kanskje du kan finne på noe annet i helgen slik at du likevel får slappet av litt ekstra? Ta en spa-weekend som ikke er så langt hjemmefra eller besøke/overnatte hos en venninne her hjemme? Skjønner at du hadde gledet deg til turen, så det er kanskje ikke så lett å bestemme seg... Lykke til! )
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Hadde ikke reist. tilstanden din kan jo endres kjapt å er du riktig uheldig så kan det jo ende opp med sv.skapsforgiftning. i og med at du har to av symtomene allerede så hadde jeg ganske enkelt ikke tatt sjansen. Hva hvis du ender opp på sykehus i wien uten mannen tilstede å det ender med at de må forløse barnet? sv.skapsforgiftning er skumle greier!
lykkeligmor til to<3 Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Uff, skjønner du syns det er kjedelig å få dette rådet enda en gang... Men jeg ville nok ikke ha reist hvis legen sterkt frarådet det. Om det skulle skje noe vil du aldri være i stand til å tilgi deg selv tror jeg, det er ikke verdt risikoen. Snakk med legen igjen i morgen, men om hun fortsatt fraråder det ville jeg blitt hjemme.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Ville ha fulgt legens ordre. Som du selv sier frarådre de fleste deg i å dra, men om man virkelig leter finner man alltid det svaret man vil ha. Forstår godt at det hadde vært deilig å komme seg bort, men den flyturen kan være en risiko for deg og baby. Om du trenger litt "ferie" i helga får du heller ta med en veninne og reis på spa, hytta el. Regner med du har reiseforsikring, så det burde ikke være noe problem å ta turen siden (bare du sørger for en bekreftelse fra legen om reiseforbudet) . Tror du vil være i stand til å nyte turen med legens velsignelse.
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #7 Skrevet 20. januar 2010 Ville fulgt legens annbefaling spesielt siden du allerede har vann i kroppen og en flyreise er ikke akkurat det smarteste da nei....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå