Gå til innhold

forhøyet PH-verdi i underlivet/bakteriell vaginose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mamma til to, på straks 4 og 6 år. For 2 år siden fikk jeg bakteriell vaginose for første gang... og siden har jeg vært plaget med dette. Det kommer og går, og som regel kan jeg kontrollere det med vivag som man får kjøpt på apoteket. Av og til hjelper ikke dette, og jeg ma ha penicillinkur. Nå prøver vi å få til nr. 3, og jeg blir litt skremt av å lese om at bakteriell vaginose kan forårsake abort/for tidlig fødsel... Jeg var aldri plaget av dette før, så det gir meg en stor bekymring for neste svangerskap.. er det noen her som har erfaring med dette i svangerskap? ble det bedre under svangerskap?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun hatt det en gang før for mange år siden, men fikk en tur nå i dette svangerskapet. Var på sykehuset for sjekk, men fikk ikke behandling... Det de frykter mest er visst for tidlig vannavgang. Jeg prøvde noe nytt fra apoteket uten resept, MultiGyn. Funka som bare det, og etter 2 tuber var det vekk. Tok prøve på sykehuset, og den var negativ:-) Mye bedre enn Vivag! Men veldig kliss da... Svir med en gang, men hjelper raskt! Er visst naturlige ingredienser som får kroppen til selv å behandle infeksjonen. Viktig å ta prøver ofte under svangerskapet om man er plaget med det, men tror ikke du skal bekymre deg for mye. Så lenge legen vet dette er et problem vil du nok få ekstra oppfølgning. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...