Gå til innhold

Permisjon, feriepenger og ferie... Hjelp:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen små spørsmål som jeg håper dere kan svare på. Har termin 20.mai, og går ut i permisjon 29.april.

- Er det mulig å stoppe permisjonen i sommer for så å ta 5 ferieuker? Feks at fra 1.juni til 7.juli har jeg ferie, før permisjonen så begynner igjen. (Så lenge det er i orden for arbeidsgiver selvsagt). Har noen en link til Nav hvor det står noe om dette?

- Får vi utbetalt feriepenger i 2010?

- Hva med 2011? Tjener man opp feriepenger for 2011 selv om man er i permisjon?

Håper på noen korte, fine svar ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan avbryte permisjonen for å ta ut ferie - det er en egen post på skjemaet du sender til nav ang. dette.

Ja, du får utbetalt feriepenger fra arbeidsgiver i 2010 på grunnlag av det du jobbet i 2009.

Ja, du tjener opp feriepenger for 2011 mens du har permisjon. Dersom du får permisjonspenger fra nav, får du feriepenger på grunnlag av 15 (?) uker. Dersom arbeidsgiver forskuddterer for nav får man feriepenger på grunnlag av hele 2010.

Skrevet

Jeg mener jeg har lest det i de innviklede reglene til NAV at det ikke er mulig å stoppe permisjonen pga ferie de første 9 ukene av permisjonen (3 uker før og 6 uker etter termin), men vet ikke om jeg husker riktig. Ellers ellers i permisjonstiden er det visst fritt frem...

Skrevet

Tusen takk for gode svar, begge to! :) Nå ble jeg klokere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...